موفقیت طرح ساماندهی، مستلزم حضور تشکل هاست

موفقیت طرح ساماندهی، مستلزم حضور تشکل هاست

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی در اجرای اهداف طرح ساماندهی مرغ موفق نبود و نتوانست خواسته های این طرح را تحقق بخشد.
حسین مقدم نیا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، گفت: طرح اصلی ساماندهی مرغ و تخم مرغ طرحی جامع و مثمرثمر بود که متاسفانه جهاد کشاورزی نتوانست به خوبی اهداف آن را محقق کند.
وی افزود: اجرا شدن موفق طرح، مستلزم حضور تشکل های مربوط به تولید مرغ و تخم مرغ است که متاسفانه نه تنها این امر صورت نگرفته بلکه تشکل ها و اتحادیه ها در حاشیه طرح قرار گرفته اند.
مقدم نیا گفت: بعد از گذشت بیش از دو ماه از اجرای طرح ساماندهی مرغ و تخم مرغ، حدود 12 اتحادیه در شهرستان هایی که بیشترین میزان تولید را دارند، با این طرح همکاری می کنند که همه این اتحادیه ها به نحوی در اجرای طرح دچار مشکل شده اند.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی سعی بر ثابت نگه داشتن قیمت مرغ در بازار و عدم نوسان آن است که این امر با زیان دهی مرغداران و تولیدکنندگان امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: یکی از عوامل مهم در طرح ساماندهی این است که دولت نهاده های لازم را به موقع و با قیمت ثابت به دست مصرف کننده برساند و هر تغییری در قیمت جهانی و یا داخل نهاده ها، منجر به افزایش قیمت آن نشود و نهاده ها با قیمت ثابتی به دست تولیدکنندگان برسد.
مقدم نیا گفت: اما در حال حاضر قیمت نهاده هایی همچون سویا افزایش داشته و دیرتر از زمان مقررنیز به دست مرغداران می رسد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان زیادی مرغ در مرغداری ها وجود دارد که از وزن کافی نیز سنگین تر شده اند و بازار تقاضا برای آنها وجود ندارد و جهاد کشاورزی نیز با قیمت تعیین شده در قرارداد که هر کیلوگرم یکهزار و 150 تومان بوده خریداری نمی کند در نتیجه بسیاری از مرغداران به مرز زیان دهی رسیده اند

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com