موسسه رازی 50 درصد نیاز کشور به واکسن دامی و طیور را تامین کرد

موسسه رازی 50 درصد نیاز کشور به واکسن دامی و طیور را تامین کرد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: طی 6 ماهه سال‌جاری 50 درصد نیاز کشور به واکسن دامی و طیور از طریق این موسسه تامین شده است.
عبدالحسین دلیمی اصل در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به قرارداد موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشوردررابطه با تامین واکسن، گفت: طبق این قرارداد هر ساله مقداری واکسن براساس برنامه زمان بندی شده دراختیار این دو سازمان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: براساس قرارداد با سازمان دامپزشکی کشور بالغ بر 350 میلیون دز واکسن دامی و حدود 2 میلیارد دز واکسن طیور از سوی موسسه دراختیار این سازمان قرار می گیرد.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اعلام اینکه 50 درصد نیازواکسن دامی و طیور کشور تامین شده، افزود: در حال حاضر 50 درصد  نیاز کشور به واکسن دامی و طیورازطریق موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر اساس تعهدات تامین شده ضمن آنکه برخی از واکسن ها با مازاد تولید همراه است.
وی با اشاره به عدم واردات واکسن دامی و طیوربه کشور، عنوان کرد: سازمان دامپزشکی کشوردر سال جاری برنامه های خاصی را درارتباط با مبارزه با بیماری تب برفکی در پیش رودارد که مازاد برنیاز مصرف این سازمان حدود 5 تا 10 میلیون دز ازطریق واردات تامین خواهد شد.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در حال حاضر با آزاد سازی واکسن طیور این واکسن توسط بخش خصوصی توزیع می شود.
وی دررابطه با اعتبارات موسسه در سال جاری بیان کرد: درسال جاری بالغ بر 35 میلیارد تومان به موسسه برای تامین و تولید واکسن مورد نیاز کشور اعتباربرای تولید واکسن و بازسازی موسسه تخصیص یافت که 16 میلیارد تومان این اعتباربودجه عمرانی و بازسازی موسسه بوده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com