موانع صادرات گوشت مرغ، از نگاه تولیدکنندگان

موانع صادرات گوشت مرغ، از نگاه تولیدکنندگان
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها و همچنین نبود حمایت‌های صادراتی منجر به محقق نشدن برنامه صادرات گوشت مرغ مازاد شده است.  
حسین مقدم نیا با اشاره به افزایش روزانه قیمت نهاده ها افزود: بیشترین افزایش قیمت مربوط به ذرت است که ماده اصلی خوراک مرغ در واحدهای تولیدی را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: قیمت این نهاده در 2 ماه اخیر هر روز افزایش قیمت داشته است.
وی در مقایسه قیمت کنونی این نهاده با قیمت آن در مدت مشابه در سال گذشته، گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت در خرداد و تیرماه سال گذشته 270 تا 280 تومان بود در حالی که قیمت این نهاده در هفته جاری به 537 تومان رسیده است.
وی افزود: دولت ها معمولا حمایت‌هایی در قالب‌ جایزه های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی برای تولیدات در نظر می‌گیرند تا شرایطی برای محصولات خود ایجاد و در بازارهای بین المللی رقابت کنند.
مقدم نیا تصریح کرد: متاسفانه چنین برنامه هایی برای تولیدات داخلی ما صورت نمی گیرد و به همین دلیل بازار تولیدات داخلی تنها به داخل کشور خلاصه می‌شود.
مقدم نیا علاوه بر روند افزایشی هزینه‌های تولید در واحدهای مرغداری، پایین بودن قیمت مرغ در بازار را یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: قرار بود موضوع قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ مورد بررسی قرار گیرد اما تاکنون هیچ اقدامی در این بخش صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: امسال با توجه به افزایش‌ هزینه‌‌هایی نظیر قیمت سوخت و نهاده‌ها، انتظار افزایش قیمت مرغ وجود داشت اما حتی شاهد کاهش قیمت روزانه نیز هستیم.
مقدم نیا تصریح کرد: میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ها در 10 روز گذشته 2 هزار و 400 تومان بود که این نرخ در هفته جاری به حدود 2 هزار و 200 تومان کاهش پیدا کرده است.
مقدم نیا افزود: با توجه به فرا رسیدن زمان عرضه گوشت مرغ به بازار، این احتمال وجود دارد که قیمت مرغ همچنان پایین بماند در حالی که انتظار می‌رفت قیمت این فرآورده پروتئینی در زمان اوج مصرف افزایش داشته باشد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار خراسان رضوی گفت : ۹۰/۰۵/۲۵

    بعضی از حمایتهای مثال زدنی برای تولید کننده گان گوشت مرغ:
    1.دولت:پرداخت وام گازوئیل برای جبران افزایش قیمت آن که نتیجه اش باعث افزایش قیمت سوخت ،به علت اظافه شدن کارمزد بانک می شود.
    2.بازرگانی:خرید مرغ مازاد تولید کننده گان کیلویی 2900تومان،درصورتی که برای تولید کننده کیلویی3400 تومان تمام می شود. (اگر مازاد داریم علت واردات چیست)
    3.دلالان:خرید مرغ مرغداران توست چک80روزه،درصورتی که دلال گوشت را نقدی به بازار می فروشد.
    از دوستان I.T.P خواهش می کنیم مورد سوم را برای ما پیگیری کنند. با این وضع باکمبود نقدینگی مواجه شده ایم و توان جوجه ریزی بیشتر از دو بار در سال نداریم.
    باتشکر: جمعی از مرغداران خراسان رضوی

    پاسخ...
  •  

    محمد ستوده گفت : ۹۰/۰۵/۲۶

    با توجه به تولید مرغ به صورت سنتی در کشور وعدم اطلاع مرغداران از فنا وریهای روز جهان وکوچک بودن واحد های تولیدی در کشور وخرید نهاده های مورد نیاز از واسطه ها با قیمت بیشتر ونبود سیاستگذاری مناسب به علت ضعف مدیران دولتی و عدم درک مشکلات واقعی تولید کنندگان واجرای ناقص طرحها توسط دولت ونبود تشکیلات قوی خصوصی به علت عدم مشارکت واحدهای تولیدی درکار جمعی وکاهش قدرت خرید مردم و عدم آشنایی در مقوله صادرات و وابستگی شدید واردات نهاده هااز اهم مشکلات مرغداران می باشد و به نظر میرسد با توجه به رها سازی این صنعت، ورشکستگی واز بین رفتن سرمایه مالی وانسانی در انتظار تک تک مرغداران می باشد.انشالله خداوند کمک کند.

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۵/۳۰

    به اطلاع دوست عزيزي كه متوجه تفاوت بين قيمت فروش 2000 توماني مرغ درمرغداريهاوقيمت 2900 توماني اعلام شده توسط كشتارگاه ها نشده ايدمرسانم كه:قيمت 2000توماني براي مرغهاي زنده ميباشدواينكه مرغ2900 توماني همان مرغ كشتار شده ايست كه دست مصرف كننده هاي عزيز ميرسد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com