موافقت مرغداران با قیمت اعلام شده‌ی2360 تومانی برای تولید هر کیلو مرغ

موافقت مرغداران با قیمت اعلام شده‌ی2360 تومانی برای تولید هر کیلو مرغ
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اعلام کرد: با وجود اینکه طی چند روز اخیر هشت درصد بر قیمت دان مرغ افزوده شده، مرغداران با قیمت اعلام شده وزیر کشاورزی (دوهزار و 360 تومان) به عنوان نرخ پایه تولید هر کیلو مرغ موافق بوده و برای افزایش قیمت منتظر اعلام وزارت بازرگانی هستند. 
حسین مقدم‌نیا - در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به این‌که قیمت فروش هر کیلو مرغ زنده کمتر از قیمت تمام‌شده‌ی آن بوده و مرغداران در هر کیلو 200 تا 300 تومان متضرر می‌شوند، طی پیگیری‌های انجام شده، وزیر جهاد کشاورزی افزایش قیمت پایه تولید هر کیلو مرغ زنده را دو هزار و 360 تومان به وزارت بازرگانی اعلام کرد. 
وی با اشاره به این‌که قیمت پیشنهادی مرغداران کیلویی دوهزار و 500 تومان بوده است، گفت: علاوه بر این‌که مرغداران براین قیمت معترض بوده‌اند - چراکه با هزینه‌های بالا تولید برایشان مقرون به صرفه نیست - این قیمت را قبول نکردند و از سوی دیگر طی چند روز اخیر هشت درصد به قیمت نهاده‌ها و خوراک مرغ افزوده شده که شرایط تولید را برای مرغداران سخت‌تر کرده است. 
مقدم‌نیا با تاکید بر مشخص‌شدن هرچه سریع‌تر قیمت پایه تولید هر کیلو مرغ زنده، اظهارکرد: با توجه به نزدیک‌شدن به ایام ماه رمضان باید سریع‌تر قیمت خرید هر کیلو مرغ مشخص شود تا تولید‌کنندگان بتوانند برای تولید خود برنامه‌ریزی داشته باشند. 
مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری مرغداران کشور گفت: در حالی‌که بازار تامین نهاده‌ها آزاد و قیمت های دان مرغ هر روزه روبه افزایش است، قیمت فروش این محصول در استان‌های کشور از سوی وزارت بازرگانی و تعزیرات حکومتی کنترل می‌شود، لذا تولید‌کنندگان با توجه به شرایط نامساعد تولید و افزایش هزینه‌ها خواستار تعیین هرچه سریع‌تر قیمت کف تولید هر کیلو مرغ هستند. 
وی با اشاره به زیان واحد‌های تولیدی گفت: هم‌اکنون مرغداران با قیمت اعلام شده وزیر جهاد کشاورزی (دوهزار و 360 تومان) موافق بوده و منتظر اعلام وزارت بازرگانی هستند، چراکه حداقل مقداری از زیان آنها کاسته شود و تولید‌کنندگان برای ماه رمضان بتوانند جوجه‌ریزی داشته باشند، چرا که با توجه به شرایط فعلی و بالا‌بودن قیمت‌های تولید مرغداران رغبتی برای جوجه‌ریزی ندارند. 
مقدم‌نیا یادآور شد: هم‌اکنون قیمت خرید هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری دوهزار تا دوهزار و 100 تومان و در بازار مصرف سه هزار تا سه هزار و 400 تومان برای مصرف‌کننده تامین می‌شود. 
به گفته‌ی وی، براساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بازرگانی هر زمان نهاده‌های تولید تغییر کند، قیمت‌های مشخص شده نیز قابل تجدید نظر است. 
مقدم نیا تاکید کرد: با توجه به وجود عوامل واسطه‌ای و اعمال سود زیاد واسطه از تولید تا مصرف، با افزایش قیمت هر کیلو مرغ زنده به دو هزار و 360 تومان تغییر چندانی در بازار مصرف را شاهد نخواهیم بود، چراکه به جای این‌که سود تولید عاید عوامل واسطه‌ای شود، به جیب تولید‌کننده می‌رود تا هزینه‌های تولید با نرخ فروش متعادل شده و تولید تداوم داشته باشد.
 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۳/۱۹

    چرا هيچكس به فكر توليدكنندگان گوشت مرغ (مرغدران )نيست با اين هزينه هاي گزاف و بيماريهاي ويروسي كه در حال حاضر گريبان صنعت پرورش مرغ كه به گفته آقايان صنعت دوم كشور است گرفته اين صنعت در حال نابودي مي باشد ظاهرا" دستهاي پنهاني در كار است كه اين صنعت را ازبين برده و با واردات كردن روزانه مرغ از كشورهاي ديگر سرمايه كلان به جيب بزنن از مسئولين تقاضا داريم با توجه به هزينه ها وتلفات بالاي مرغداران يك سود متعارف براي قيمت مرغ زنده تحريف كنند .

    پاسخ...
  •  

    mehdi lesan گفت : ۹۰/۰۳/۲۱

    ba tavajo be afzayeshe 12 %dollar modalal jense daron anbare ba dollare ghabli ra 24%afzayesh mide **dobare ye ghafel giri dige baraye morghdarha mesle hazfe yaraneye soojt

    پاسخ...
  •  

    مهندس عباس خنیفر گفت : ۹۰/۰۳/۲۳

    با سلام
    صنعت طیور در حال حاضر از ÷ر استرس ترین ÷ر خطر ترین و همچنین دارای یسک های بسیار بالا است ولی متاسفانه مسولان عزیز ما به فکر هیچ گونه راه کار برای کنترل این اوضاع نیستند حداقل یک قیمت مصوب تعیین کنند که از این استرس قیمت رهایی یابیمبه عنوان یکی از مرغداران که سابقه 25 ساله دارد از تمام ارگان هایی که در این امر مسئول هستند خواستار بررسی این اوضاع نابسامان صنعت مرغ را دارم به امید این که این دلال های واسطه که زحمت این قشر زحمت کش رو به جیب می زند حذف شوند
    با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com