مهلت پرداخت بدهی مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزای مرغی تمدید شد

مهلت پرداخت بدهی مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزای مرغی تمدید شد

با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، تعدادی از بانک‌های کشور نسبت به تمدید مهلت بدهی‌ها و پرداخت تسهیلات جدید به مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزای مرغی اقدام خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری ایانا، از سوی مجتبی مومن صفایی، مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی نامه‌ای به روسای اداره‌کل اعتبارات بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران، سپه، ملی، ملت و صادرات مبنی بر اقدام جهت تمدید مهلت بدهی‌ها و پرداخت تسهیلات جدید به مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزای مرغی و تسریع در ابلاغ تسهیلات سرمایه در گردش موضوع تبصره (2) سال‌جاری فرستاده شده است.
بر اساس این گزارش، در نامه مذکور مهندس مومن صفایی با اشاره به صورت جلسه تاریخ 28/9/85 مابین مدیران عامل و یا نمایندگان بانک‌های نامبرده و وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای مصوبه دولت برای تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات مرغداران به‌دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته و بخشودگی جرایم تاخیر آنها و همچنین چگونگی عملکرد سیستم بانکی در مورد اجرای تسهیلات تکلیفی طیور در سال 85، خواستار اجرای این طرح و ارسال نتایج به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی شده است.
در این گزارش آمده: در این جلسه نماینده بانک صادرات ایران خواستار ابلاغ شفاف تمدید مهلت پرداخت بدهی مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزای مرغی از سوی بانک مرکزی شد و اعلام کرد بخشنامه بانک مرکزی محدود به چهارچوب بخشنامه دیگری است که با مصوبه دولت مغایرت دارد.
این گزارش می‌افزاید: نماینده بانک کشاورزی با اعلام این مطلب که تاکنون مهلت پرداخت یک هزار و 400 میلیارد ریال از بدهی مرغداران به‌دلیل آنفلوآنزا به صورت دوساله تمدید شده است، خواستار اجرای این لایحه در مورد بدهکاران باقی‌مانده با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و یا تشکل‌های غیردولتی شد.
بنا بر این گزارش، نماینده بانک سپه در جلسه مذکور خاطرنشان کرد ابلاغیه تسهیلات تکلیفی را در کمتر از یک روز صادر و سپس نتایج عملکرد اجرایی آن را اعلام کند.
در ادامه این گزارش آمده است: نمایندگان دو بانک ملی و ملت خواستار بررسی وضعیت هر تولیدکننده به‌صورت جداگانه شدند و با اظهار این مطلب که صدور نسخه واحد به صلاح سیستم و دولت نیست، اعلام کردند برای هر موردی که به بانک معرفی شود اقدامات لازم را به‌عمل آورند.
بر اساس این گزارش، نماینده بانک ملت نیز خواستار ایجاد کار گروه مشترک برای بررسی هر پرونده و یا تشکل واحدهای تیپ مرغداری شد که مورد تایید وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، نماینده بانک رفاه کارگران نیز اعلام کرد که در مدت یک روز نسبت به ابلاغ تسهیلات تکلیفی و مصوبه مربوط به آنفلوآنزا به استان‌ها اقدام کند، اما خواستار اخذ هزینه تمدید مهلت از تولیدکنندگان شد.
بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور مقرر شد تمامی بانک‌های حاضر در جلسه دوباره بخشنامه‌ای به شعب استان‌ها بفرستند و بر اجرای مصوبه دولت برای تمدید مهلت دوساله و بخشودگی جرائم تسهیلات و یا بدهی مرغدارانی که تاریخ سررسید آنها بعد از 1/7/84 است اقدام و گزارش عملکرد اجرای مصوبه دولت را به‌صورت ماهیانه به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند.
بنا بر این گزارش، همچنین مقرر شد کار گروه مشترک ملی و استانی کارشناس بین همکاران بانک، وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها برای بررسی و رفع موانع اجرایی مصوبه دولت تشکیل گردد.
این گزارش می‌افزاید: باتوجه به تاخیر در ابلاغ تسهیلات تکلیفی مرغداران، چنین مقرر شد که علاوه بر تسریع بانک‌های سپه و رفاه در ابلاغ این مطلب، تمامی بانک‌های حاضر در جلسه با همکاری در پرداخت تسهیلات مذکور، گزار عملکرد آن را به تفکیک استان‌ها به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کنند.
بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه مقرر شد تمامی بانک‌هایی که عاملیت تسهیلات تکلیفی گاوداری‌های شیری و یا پرواربندی به آنها ابلاغ شده است، باتوجه به تاخیر در ابلاغ این مساله به استان‌ها، تمهیدات لازم را برای تسریع در پرداخت سهمیه هر بانک در استان‌ها به‌عمل آورند و به‌منظور هماهنگی بیشتر با سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها به پرداخت تمام تسهیلات تا پایان سال‌جاری تاکید و گزارش عملکرد آنها را به تکلیف استان‌ها به‌صورت ماهیانه به وزارت جهاد کشاورزی ارسال کنند.
همچنین در جلسه مذکور مقرر شد بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات مرغداران، در ابتدا پرداخت بدهی آنها را تمدید و سپس تسهیلات جدید را با سهولت بیشتری پرداخت کنند تا امکان ادامه تولید برای تولیدکننده میسر شود.

 
کلمات کلیدی بدهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com