منع واردکنندگان از واردات گوشت گران قیمت

منع واردکنندگان از واردات گوشت گران قیمت
رئیس هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان مواد پروتئینی با اشاره به اخطار به آن دسته از واردکنندگانی که گوشت را با قیمتی بالاتر از حد معمول از کشورهای دیگر وارد می کنند، گفت: به واردکنندگان گوشت اخطار داده شده است که گوشت را با قیمت های نامتعارف از کشورهایی همچون برزیل خریداری نکنند.
محمدعلی شالباف گفت: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۸۹ تعداد ۱۰۶ شرکت کار واردات گوشت را انجام می دادند که این تعداد با مدیریت صورت گرفته و تخصصی شدن کار واردات، کاهش یافته است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان مواد پروتئینی افزود: مجوز ثبت سفارش ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز صادر شده که از این میزان، ۶۰ هزار تن وارد کشور شده است، البته باید توجه داشت که همواره میزان ثبت سفارش ها با آنچه که در عمل اتفاق می افتد و وارد می شود، متفاوت است و معمولا آمار ثبت سفارش بالاتر از میزان وارداتی است که صورت می گیرد.
وی تشکیل اتحادیه واردکنندگان در رشته های تخصصی از سوی بخش خصوصی را از جمله اقداماتی دانست که اگرچه با سیاست گذاری دولت صورت می گیرد اما آثار مثبت آن از سوی بخش خصوصی بروز و ظهور می کند.
شالباف تصریح کرد: تشکیل اتحادیه های تخصصی سبب می شود تا از ورود تعداد زیادی شرکت به یک بازار جلوگیری شود، چراکه خود این تداخل کاری نیز باعث بر هم زدن تعادل در بازار کشورهای هدف وارداتی ایران می شود و این امر، کار را در تامین کالا مشکل می کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس، به بخش خصوصی هشدار داده شده است که وقتی برای خرید به بازار کشورهایی همچون برزیل مراجعه می کنند گوشت گرانقیمت خرید نکنند، این درحالی است که هم اکنون محدوده قیمتی گوشت قرمز در این چنین بازارها، ۴۰۰ یورو در هر تن است.
شالباف گفت: هم اکنون بر اساس برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی میزان نیاز به گوشت قرمز در کشور ۱۴۰ هزار تن است که بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز را در سال جاری ابلاغ کرده است.وی برخی اتهامات وارد شده به اتحادیه واردکنندگان گوشت قرمز را مبنی بر دولتی بودن این کارگروه و اتحادیه رد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com