منطقه ویژه واردات دام در سیستان ایجاد شود

منطقه ویژه واردات دام در سیستان ایجاد شود
فرماندار زابل گفت: با وجود بیش از 750 واحد دامپروری در سیستان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی واردات دام در این منطقه ضروری است.
حسین کیخا پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان زابل در فرمانداری اظهار داشت: سیستان با توجه به موقعیت کشاورزی که دارد می‌تواند بخش عظیمی از گوشت مورد نیاز کشور را تامین کند.
وی افزود: در منطقه سیستان بیش از 750 واحد دامپروری و تعداد زیادی دام (بیش از 250 هزار رأس) وجود دارد لذا ضروری است منطقه ویژه اقتصادی واردات دام ایجاد شود.
فرماندار زابل ادامه داد: وجود بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی و بیش از 25 واحد بسته‌بندی گوشت در سیستان، اهمیت آن را دوچندان کرده است.
کیخا با اشاره به جمعیت دامی سیستان در بخش عشایری که بیش از 250 هزار رأس است، تصریح کرد: گسترش دامپروری در سیستان روند توسعه منطقه را سرعت می‌بخشد.
وی اضافه کرد: در بخش عشایری 11 هزار رأس شتر، 215 هزار رأس گوسفند و بز و 7 هزار رأس گاو وجود دارد.
فرماندار زابل ادامه داد: چنانچه نگرش ما به مرز صرفا امنیتی باشد سایر مزیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی آن از بین می‌رود؛ اما اگر از مرز به عنوان یک فرصت استفاده شود می‌تواند رشد و توسعه اقتصادی منطقه را به دنبال داشته باشد.
کیخا گفت: بازارچه‌های مرزی به منظور ایجاد اشتغال و تامین معیشت ساکنان مرز شکل گرفته است و در تلاش هستیم تا بیشترین بازدهی اقتصادی و رونق و فعالیت مردمی را شاهد باشیم.
وی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی می‌تواند معیشت سیستان را ارتقا دهد؛ فعالیت‌های مبادلات مرزی باید قانونمند شود و شرایطی را برای توسعه فراهم آورد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com