منشور تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان

منشور تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان

رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی منشور تنظیم بازار این سازمان در آستانه ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
به گزارش موج، صفرزاده در جلسه شورای نظارت و کنترل بازار استان خراسان رضوی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و برخورد با تخلفات احتمالی و نظارت و بازرسی در آستانه ماه مبارک رمضان، تدابیر ویژه ای اتخاذ شده است.
وی با اشاره به ضرورت تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی سبد مصرفی خانوار در این ایام، تصریح کرد: به این منظور طرح ویژه ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه در طول اجرای طرح، پایش مستمر بازار به موازات تامین و توزیع اقلام پرمصرف، کنترل بازار و برخورد با متخلفان احتمالی اجرا می گردد.
صفرزاده افزود: مدیریت و راهبری بازار برای جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات مردمی از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح پیگیری می شود.
توزیع روزانه مرغ گرم در شبکه تنظیم بازار
رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه تامین و توزیع اقلام پروتئینی، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، روزانه مرغ گرم با قیمت 3050 تومان با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی و اتحادیه توزیع کنندگان مرغ و ماهی در واحدهای صنفی منتخب شهر و مراکز عرضه مستقیم اقلام پروتئینی توزیع می گردد.
صفرزاده با بیان اینکه با این اقدام روزانه 40 تا 50 درصد نیاز بازار مرغ گرم مصرفی مشهد مقدس مدیریت می شود، تاکید کرد: با توزیع مرغ گرم با قیمت های مناسب در ماه مبارک رمضان، کنترل کشتارگاه ها و استقرار بازرسان در کشتارگاه ها و نظارت بر شبکه توزیع اقلام پروتئینی از جمله گوشت مرغ از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان جلوگیری می شود.
وی افزود: مجموعه سیاست های اتخاذ شده و اقدامات انجام شده در خصوص تنظیم بازار مواد پروتئینی بویژه گوشت مرغ، کاهش ملموس قیمت این کالا در روزهای اخیر را به دنبال داشته است.
برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی در استان
رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ویژه عرضه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی تبدیلی و مواد غذایی در مشهد مقدس و 5 شهرستان دیگر استان گشایش می یابد.
صفرزاده با بیان اینکه این نمایشگاه در مشهد مقدس همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از 21 تا 29 مرداد برگزار می گردد، گفت: این نمایشگاه با توجه به افزایش تقاضا برای مواد غذایی و به منظور کنترل روند افزایش قیمت برخی از کالاهای حساس و پر مصرف خانوار با 300 غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد برپا می گردد.
وی افزود: همچنین نمایشگاه های مشابهی در شهرستان های سبزوار از 16 تا 26 مرداد، نیشابور از 18 تا 27 مرداد، تربت حیدریه از 21 تا 30 مرداد، تربت جام از 19 تا 29 مرداد و چناران از 21 تا 29 مرداد برگزار می گردد.
صفرزاده تصریح کرد: در این نمایشگاه ها مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، فرآورده های لبنی، خرما، برنج، میوه و تره بار، حبوبات و سایر کالاهای پرمصرف با کیفیت مناسب و قیمت های کارشناسی شده و حدود 20 درصد کمتر از نرخ بازار عرضه می گردد.
وی اظهار داشت: تامین منافع متقابل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، ایجاد ثبات نسبی قیمت و تنظیم بازار مواد غذایی، ایجاد شبکه هماهنگ و ساماندهی نظام توزیع محصولات کشاورزی و ایجاد شرایط رقابتی و مطلوب جهت عرضه مستقیم و بهبود کیفی توزیع و عرضه این محصولات از اهداف برگزاری این نمایشگاه ها است.
تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی
صفرزاده با تاکید بر تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلف و برخورد قانونی با متخلفان، افزود: اقدامات کنترلی و نظارتی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در آستانه ماه مبارک رمضان تشدید می شود.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون روزانه تیم های بازرسی در مناطق 33 گانه بازرسی و سطح شهر مشهد مقدس و نیز سایر شهرستان ها مشغول انجام فعالیت هستند، گفت: گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت از جمله تخلفاتی است که در صورت کشف توسط بازرسان و گزارشات مردمی به سرعت و قاطعانه مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: انجام اقدامات مشترک بازرسی با بازرسان اصناف در حوزه اقلام پروتئینی، فرآورده های لبنی، سبزی، میوه و حبوبات، استقرار مستمر بازرسان در کشتارگاه های طیور ، اقدامات مشترک با شعب تعزیرات حکومتی و سردخانه های ذخیره سازی اقلام پروتئینی و بازرسی مستمر از مراکز منتخب عرضه کالاهای تنظیم بازار و مراکز عمده توزیع و عرضه اقلام ویژه ماه مبارک رمضان از اقدامات ویژه در این ایام است.
وی تصریح کرد: افزایش فعالیت ستاد خبری 124 و پایگاههای ثابت بازرسی در شهر و رسیدگی فوری به گزارشات مردمی و نیز رصد مستمر قیمت مواد غذایی، خرما، فرآورده های لبنی و اقلام پروتئینی از دیگر اقداماتی است که با جدیت دنبال می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com