ممنوعیت عرضه گوشت انواع طیور غیر بسته بندی شده در کرمان

ممنوعیت عرضه گوشت انواع طیور غیر بسته بندی شده در کرمان
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، گفت: از ابتدای شهریورماه سال جاری، عرضه هرگونه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی غیر بسته‌بندی ممنوع است.
غلامرضا زید آبادی، با تاکید بر مخاطرات بهداشتی حاصل از عرضه هرگونه فرآورده خام دامی غیر بسته‌بندی شده و فله که نظارت بر آنها صرفا از وظایف دامپزشکی است، عنوان کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی از ابتدای شهریورماه سال جاری نسبت به جمع‌آوری و امحاء هرگونه گوشت بوقلمون، بلدرچین و کبک پرورشی فاقد بسته‌بندی اقدام می‌کنند.
وی افزود: این گونه فرآورده‌ها بایستی ابتدا در کشتارگاههای مجاز طیور، تحت نظارت دامپزشکی کشتار و سپس در بسته بندی‌های مخصوص همانند گوشت مرغ، بسته بندی شده و وارد بازار مصرف شوند.
زید آبادی، اظهار داشت: در صورت نیاز به قطعه بندی به خصوص در مورد گوشت بوقلمون، ضروری است پس از کشتار در کشتارگاههای طیور به کارگاههای بسته بندی تحت نظارت دامپزشکی و دارای پروانه بهره برداری، انتقال و پس از قطعه بندی، بسته بندی و درج تاریخ تولید و انقضاء به صورت بسته بندی تازه یا منجمد وارد بازار مصرف شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان، در خصوص عرضه گوشت شتر مرغ تاکید کرد: این گونه پرندگان صرفا در کشتارگاه دام کشتار و پس از بازرسی بهداشتی، ممهور به مهر دامپزشکی شده و در قصابی‌های مجاز و یا فروشگاههای بزرگ و زنجیره‌ای تحت نظارت دامپزشکی عرضه شوند.
وی یاد آور شد: هرگونه کشتار شترمرغ در خارج از محیط کشتارگاه دام، ممنوع و بازرسان بهداشتی در صورت مشاهده هرگونه گوشت شترمرغ فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی، نسبت به جمع‌آوری و معدوم سازی آنها برابر مقررات اقدام و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از ممنوعیت هرگونه عرضه تخم مرغ و تخم سایر پرندگان به خصوص تخم بلدرچین فاقد نشانه گذاری و همچنین فاقد تاریخ تولید و انقضاء از تاریخ مذکور خبر داد و اعلام کرد: هرگونه تخم بلدرچین باید در بسته بندی‌های بهداشتی که در کارگاههای مجاز تحت نظارت دامپزشکی، بسته بندی شده اند، وارد بازار مصرف شوند و عرضه تخم بلدرچین به صورت غیر بسته بندی ممنوع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com