ممنوعیت خارج‌کردن مرغ از بسته‌بندی در فروشگاه‌ها

ممنوعیت خارج‌کردن مرغ از بسته‌بندی در فروشگاه‌ها
رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: خارج کردن مرغ از بسته‌بندی و عرضه آن به صورت غیر‌بسته‌بندی یا قطعه‌بندی شده در مرغ فروشی ممنوع است.
مجید اسدی اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان دامپزشکی شهرستان شهربابک برای تأمین امنیت غذایی شهروندان در قالب اکیپ‌های ویژه بازرسی ماه مبارک رمضان بر تمام مراکز عرضه و فروش گوشت قرمز، مرغ، ماهی و کشتارگاه ‌دام نظارت دارند و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده عموم مردم برای تأمین مایحتاج و فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی و نیز توزیع گسترده فرآورده‌های فوق به صورت تازه و منجمد در فروشگاه‌ها مراکز عرضه سطح شهر در ماه رمضان و احتمال سوء استفاده برخی از افراد سودجو به ویژه افراد دوره‌گرد و دست‌فروش برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت از شهروندان محترم درخواست می‌شود، دقت لازم را داشته باشند.
اسدی گفت: تمام فرآورده‌های خام دامی از مراکز فروش و عرضه تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در حین خرید حتماً به تاریخ تولید، انقضا و مجوز سازمان دامپزشکی کشور توجه کنند.
رئیس دامپزشکی شهربابک افزود: در صورت مشاهده مواردی مانند عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان صورت گیرد.
وی با بیان نکاتی که در هنگام خرید گوشت مرغ باید به آن توجه کرد، افزود: گوشت مرغ باید به رنگ سفید مایل به صورتی، دارای سفتی و قوام طبیعی و عاری از هرگونه تغییر رنگ، خونمردگی و آثار تورم باشد و هیچگونه بوی غیر طبیعی مانند ترشیدگِی، تعفن یا گندیدگی نباید از مرغ به مشام برسد.
اسدی بیان کرد: گوشت مرغی که به صورت منجمد عرضه می‌شود، باید به صورت منجمد نیز به دست مصرف کنننده ‌برسد‌، لذا نباید سطح آن لزج بوده و یا در درون نایلون بسته‌بندی خونابه و یا آب منجمد باشد و مرغ منجمد باید عاری از ‌آثار سوختگی ناشی از انجماد و یا قارچ‌زدگی باشد.
وی تصریح کرد: گوشت مرغ تازه یا منجمد باید در بسته‌های سالم، دست نخورده، دارای کد بهداشتی مجاز دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا مشخص عرضه شود و تبدیل مرغ از حالت انجماد به تازه در فروشگاه‌ها و فروش آن به صورت مرغ گرم ممنوع است.
اسدی خاطرنشان کرد: عمر ماندگاری گوشت مرغ تازه 72 ساعت و به صورت منجمد حداکثر 9 ماه است و تا حد امکان سعی شود، مرغ تازه و به اندازه نیاز روزانه یا حد‌اکثر هفتگی خریداری و از خرید به میزان زیاد و نگهداری آن در فریزر منزل برای مصرف ما‌ه‌های بعد خودداری شود.
اسدی گفت: خارج کردن مرغ از بسته‌بندی و عرضه آن به صورت غیر‌بسته‌بندی یا قطعه‌بندی شده در مرغ فروشی ممنوع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com