ممنوعیت انتقال دام از مرزهای شرقی به کشور

ممنوعیت انتقال دام از مرزهای شرقی به کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ممنوعیت انتقال دام از دیگر کشورها به داخل کشور خبرداد و گفت: با توجه به بیماری‌های دامی و قرار داشتن ایران در یک منطقه پرخطر از نظر بیماری‌های دامی، ورود دام به خصوص از مرزهای شرقی ممنوع است.
مهدی خلج در سفر خود به شهرکرد اظهار کرد: بیش از 6 هزار و 500کیلومتر مرز خاکی با کشورهای شرقی کنترل ورود غیرمجاز دام را مشکل کرده که با همکاری دولت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و استانداری سیستان و بلوچستان ورود دام غیر مجازبه حداقل رسیده است.
وی افزود: تب برفکی یک بیماری بومی در کشور است که توانستیم با کنترل ورود دام غیرمجاز به کشور این بیماری را کنترل کنیم.
خلجی تصریح کرد: تا زمانی که ممنوعیت ورود غیر مجازدام زنده در کشور وجود دارد وضعیت کنترل بیماری تب برفکی رو به کاهش است و هم اکنون گاوداری‌های صنعتی عاری از بیماری تب برفکی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه فروش فراورده‌های خام دامی در کامیون‌ها و وسایل حمل و نقل در جاده‌ها ممنوع است و با فروشندگان برخورد می‌شود، گفت: در رابطه با نظارت بر بهداشت عمومی فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز توجه ویژه می‌شود و اکیپ‌های نظارت درهمه استان‌های کشور علاوه بر نظارت بر مراکز فروش در جاده‌ه  ،از اماکن عرصه فرآورده خام دامی بازرسی می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com