ملکان بزرگ‌ترین مرغداری تخمگذار خاورمیانه را دارد

ملکان بزرگ‌ترین مرغداری تخمگذار خاورمیانه را دارد
فرماندار ملکان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرغداری تخمگذار خاورمیانه در این شهرستان واقع شده است گفت: سالانه بیش از 12 میلیون قطعه جوجه در این شهرستان تولید می‌شود.
مصطفی قاسمی امروز در حاشیه نخستین همایش دام و طیور در ملکان اظهار داشت: این شهرستان با وسعت 11 هزار و 684 هکتار 2.9 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده و به علت برخورداری از آب و هوای مناسب بهترین منطقه برای پرورش صنعت دام و طیور محسوب میشود.
وی افزود: با وجود داشتن 263 هزار و 510 راس گاو و گاومیش و 54 هزار و 510 راس گوسفند و 58 واحد مرغداری و دو واحد مرغ گذار مادر با ظرفیت140 هزار قطعه و پنج واحد مرغ مادر گوشتی تخمگذار با ظرفیت 132 هزار قطعه و 366 واحد گاوداری و صدها واحد گاوداری کوچک بومی و داشتن استعداد خوب برای تامین علوفه مورد نیاز دامداری‌ها از طریق گسترش کشت دوم بعد از برداشت گندم و جو در ملکان متاسفانه جایگاه این شهرستان به خوبی تبیین نشده است.
قاسمی ادامه داد: باید از طریق رسانه‌های جمعی به این موضوع پرداخته شود.
فرماندار ملکان با اشاره به قابلیت بسیار بالای منطقه در صنعت دام و طیور اظهار امیدواری کرد، ان‌شاءالله با تفکر جمعی مسئولان و صاحب نظران و استفاده از فرصت‌های به وجود آمده در دولت دهم در سال جهاد اقتصادی به توفیقات بلند نائل آییم.
وی رساندن ظرفیت و توانمندی منطقه در امر دام و طیور به گوش مسئولان کشوری و استانی و تجلیل از فعالان در واحدهای تولیدی منطقه و اعلام حمایت دستگاه‌های دولتی از بخش کار و تولید را از اهداف برگزاری همایش برشمرد و گفت: ما به دنبال کوتاه کردن فرآیندهای سرمایه‌گذاری هستیم ما از تولیدکنندگان می‌خواهیم یک واحد خود را به 10 واحد افزایش دهند ما هم کمک می‌کنیم.
قاسمی با اشاره به زبانزد بودن ملکان در تولید انگور و کشمش و موفقیت‌های منطقه در امر دام و طیور افزود: امروز نام ملکان نه تنها با انگور بلکه با صنعت دام و طیور نیز در سطح کشوری مطرح شده است.
قاسمی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرغداری تخمگذار خاورمیانه در این شهرستان واقع شده است، افزود: سالانه بیش از 12 میلیون قطعه جوجه در این شهرستان تولید می‌شود.
وی از کسب رتبه نخست استان در تولید جوجه توسط شهرستان ملکان خبر داد و گفت: سالانه 7 میلیون تخم مرغ در ملکان تولید می شود و در امر قرنطینه مرغ مادر در استان نیز رتبه نخست را داریم.
قاسمی ادامه داد: روزانه حداقل سه نفر درخواست احداث مرغداری در شهرستان ملکان از سازمان جهادکشاورزی استان می‌کند.
این مقام از انقراض نسل گاو بومی در شهرستان ملکان خبر داد و افزود: شهرستان ملکان مهد گاو اصلاح شده است.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیل علوم دامی در شهرستان ملکان زیاد داریم به رسیدن رکورد بالای 23 لیتر این منطقه در تولید شیر اشاره کرد و اظهار داشت: رکورد شهرستان ملکان در مقایسه با سایر شهرهای استان 30 درصد بالاست.

 
نظرات شما
  •  

    مهدی نشاط گفت : ۹۷/۱۲/۰۱

    سلام بنده خریدار عمده تخم مرغ از نژاد راس وکاپ هستم لطفا راهنمایی کنید تا بتوانم خرید داشته باشم آدرس مرغداری یا تلفن تماس برا معرفی بدهید ممنون میشم

    پاسخ...
  •  

    عطاالله حسن پور گفت : ۰۱/۰۳/۱۸

    بنده خریدارتخم مرغ پرینت دار هستم به صورت عمده راهنمایی کنی ممنون میشم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com