مقدم نیا : نوشته های روزنامه ایران به نویسنده دیکته شده بود/تیتر روزنامه ایران یک دروغ است/ اتحادیه هیچ اعترافی نکرده است

مقدم نیا : نوشته های روزنامه ایران به نویسنده دیکته شده بود/تیتر روزنامه ایران یک دروغ است/ اتحادیه هیچ اعترافی نکرده است

علی حسینی – 17 و 18 تیرماه 1391 روزنامه ایران مطلبی رو به عنوان سودجویی بزرگ مرغداران در صفحه 7 خود و تیر اصلی صفحه اول روزنامه خود چاپ کرد.
مطلبی که سریعا با ارسال نامه های مختلف به بخش ها و سایر سازمان ها حکومتی و حتی تحت پاسخ نامه ای به روزنامه ایران ارسال شد که متاسفانه تاکنون این پاسخ نامه در این روزنامه درج نشده است که صد البته طبق قانون باید منتظر باشیم تا حداکثر ظرف 20 روز پس از چاپ، در همان محل و بدون هیچ گونه حذف مطلبی، عینا به چاپ رسد.
در این چند روز گذشته اتحادیه هرگونه دفاعیه ای را که لازم بود در اختیار این روزنامه و سایر نهادها قرار داده است، مدارک را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده است و حتی از نویسنده روزنامه دعوت کرده است که در این خصوص پاسخ دهد که جالب آن است که طبق اظهارات افرادی که در سازمان بازرسی بوده اند، در زمانی که از این نویسنده درخواست شده است که اطلاعات خود را موثق ارائه دهد ایشان اذعان داشتند که به من گفتنه اند اینگونه بنویس، من هم نوشته ام.{tor_sutitle}نویسنده روزنامه ایران در حالی واژه اعتراف را به کار می برد که حتی در متن خود به هیچ وجه و با هیچ کلمه ای نمی توان به بخشی رسید که در آن اتحادیه سراسری اقدام به اعتراف نموده باشد{/tor_sutitle}
اگر متن را با دقت مطالعه نمایید، هیچ جای متن اتحادیه سراسری اعترافی را نکرده است و صرفا اعلام شده که سازمان صنایع و معادن نوشته ها را تایید کرده است.
کجای دنیا شخصی که اتهام را وارد کرده است، از طرف متهم حق اعتراف را دارد؟ اصلا این اعتراف در کجا داده شده است؟ آیا دفاع و ذکر مصائب و مشکلات صنعت مرغداری معنی اعتراف را دارد ؟
روزنامه ایران با هدف تشویش اذهان عمومی، قصد مسکوت نمودن کوتاه نگری عوامل این مصیبت را دارد، عواملی که  نسبت به اجرای وظایف اصلی خود کارشکنی نموده اند. چرا که این کوتاه نگری های دیروز، باعث مشکلات امروز شده است، مشکلاتی که باعث شده قیمت گوشت مرغ در زمان نزدیکی به ماه مبارک رمضان به چشم همگان بیاید، حال باید شخصی را به عنوان مقصر اعلام نمود، در این اوضاع بحرانی، در حالی که گلوی مصرف کنندگان در مشت توزیع کنندگان کنجاله سویا می باشد و هر ظلمی را بی جواب می گذارند، هیچ جایی بهتر از اتحادیه سراسری برای به دوش کشیدن اتهامات پیدا نمی شود.

نویسنده روزنامه ایران در حالی واژه اعتراف را به کار می برد که حتی در متن خود به هیچ وجه و با هیچ کلمه ای نمی توان به بخشی رسید که در آن اتحادیه سراسری اقدام به اعتراف نموده باشد و این عمل روزنامه ایران کاملا خلاف عدالت و انصاف رسانه ای می باشد.
گویا شخصی که نویسنده از آن آموخته است که چگونه بنویسد، آنقدر مطمئن بوده که نویسنده اصلا نمی تواند باور کند که اشتباه کرده است و آنچه در آرزوی خود و رویاهای خود داشته، به صورت تیتر به چاپ رسانده است.
از زمانی که قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع نهاده نماید، مرغ های ایران باید حداقل 600 هزار تن کنجاله سویا مصرف می کردند، طبق اظهارات این نویسنده رویایی، 50 هزار تن توزیع دولتی شده که به صورت آزاد فروش رفته است، لطفا این نویسنده حرفه ای از آموزگار خود بپرسد که 550 هزار تن کنجاله سویایی که مرغ ها در این زمان استفاده کرده اند از کجا آمده، مشخصا این 550 هزار تن از کجا به دست مرغداران رسیده است، الزاما این 550 هزار تن الان کجاست ؟

 

از عمده ترین سخنان آقای مقدم نیا در مصاحبه با خبرنگار I.T.P می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بنا به اعلام اظهارات آقای مقدم نیا – رئیس اتحادیه مرغداران ایران – جناب آقای دکتر خلیلیان – وزیر محترم جهادکشاورزی – و آقای مهندس صدرا... دولت – مدیرعامل اسبق شرکت پشتیبانی امور دام – این مسئله و این تهمت به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ هدفی جز شرارت و ایجاد فضای نا امن در آن نیست.

- نویسنده این مطلب در خصوص پاسخ به سئوال سازمان بازرسی کل کشور درباره صحت و سقم و ارائه مدارک مستند اعلام کرد: به من گفتن اینطور بنویس و من هم نوشتم و چاره ای نداشتم

- مسئول بازپرسی سازمان بازرسی کل کشور از اتحادیه مرغداران ایران خواست تا هر چه سریعتر اقدام به شکایت نمایند.

- آقای صدرا... دولت - مدیر اسبق شرکت پشتیبانی امور دام - در سازمان بازرسی کل کشور حاضر شد و اعلام کرد در رابطه با این نهاده دولت هیچگونه کمکی را به اتحادیه نکرده و هیچ مبلغی را به عنوان مابه تفاوت به این اتحادیه پرداخت ننموده است و در ضمن هیچ تعهد دریافت گوشتی از اتحادیه نداشته است.

- مقدم نیا گفت : در ابتدای کار و با مدارای ما، مسئولین اصلا تمایلی به دادن کنجاله سویا به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران نبودند

 

صدای مصاحبه خبرنگار I.T.P با جناب آقای مهندس مقدم نیا را می توانید از اینجا گوش کنید و یا دانلود نمایید.

 

متن روزنامه ایران در تاریخ 22 تیرماه 1391 در خصوص مسائل بالا به شرح زیر می باشد :

به رغم فرافکنی های چند روز گذشته یکی از تشکل های تولیدی، یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تائید گزارش روزنامه ایران مبنی بر سودجویی بزرگ در بازار مرغ گفت که 50 هزرا تن سویای تحویلی به اتحادیه مرغداران معلوم نیست کجا رفته، زیرا فاکتوری از سوی اتحادیه تحویل داده نشده و چون وضعیت مرحله اول توزیع خوراک از سوی اتحادیه روشن نیست، در توزیع مرحله دوم دخالت داده نمی شوند.

در گزارشی که شنبه گذشته در این صفحه به چاپ رسید، عنوان شده که اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران گوشتی کشور به رغم دریافت 50 هزار تن کنجاله سویا با قیمت 830 تومان، حتی یک کیلو گرم گوشت با قیمت مناسب در بازار عرضه نکرده است و با فروش این کنجاله ها در بازار با قیمت های بالای 1600 تومان، به جای کمک به کاهش قیمت مرغ، بدنبال تداوم نابسامانی در ایران بازار است تا از رهگذر آن منافع عده ای محدود را تامین کند. رئیس اتحادیه مذکور پس از درج این گزارش، وجود چنین سوء استفاده را تکذیب و اعلام کرد لیست مرغدارانی که کنجاله های ارزان در اختیارشان قرار گرفته وجود دارد.

اما مصیب محمدیان شمالی، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام که به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت تامین و توزیع بخشی از نهاده های دامی و طیور را بر عهده دارد دیروز در گفت گو با یکی از خبرگزاری های کشور ضمن تایید گزارش روزنامه ایران عنوان کرد: اتحادیه 50 هزار تن کنجاله با قیمت دولتی از ما تحویل گرفت و هر طور که از آنها خواستیم پاسخ بدهند، گفتند 50 هزار تنی که تحویل گرفتیم حق ما بوده است. او تصریح کرد: معلوم نیست این حق را چه کسی برای ایشان ایجاد کرده است. محمدیان افزود: آنها لیست توزیع بین مرغداران را تحویل نداده اند و اگر تحویل دهند مرغدار موظف است 40 درصد آن را گوشت ارزان تحویل دهد، 3400 تومان مرغ زنده و 4400 تومان قیمت عهده فروشی مرغ کشتار شده. وی ادامه داد: مرغداران اگر این کنجاله ها را تحویل گرفته اند چه بهانه ای دارند که مرغ زنده را 4100 تا 4300 تومان بفروشند.

کاهش قیمت مرغ علی رغم برخی کارشکنی ها

میانگین قیمت مرغ در شهرهای بزرگ در سایه تدابیر دولت و با همکاری برخی تشکل های تولیدی رو به کاهش است. در عین حال برخی دیگر از تشکل های تولیدی که نوسانات بازار را فرصت مناسبی برای سودجویی و فعالیت های غیرشفاف خود دیده اند، همچنان به فرافکنی ادامه داده و هیچ گام موثری برای تعدیل قیمت برنداشته اند.

آن گونه که سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت می گوید، هم اکنون روزانه 1700 تن مرغ گرم با قیمت 4650 تا 4700 تومان در سطح کشور در حال توزیع است و برخی از تشکل های تولیدی در شهرستان ها نیز همکاری خوبی با دولت دارند و قیمت تعزیراتی 5200 تومان را به عنوان حداکثر قیمت مصرف کننده مرغ رعایت می کنند.

حسن رادمرد به ایران می گوید: اگر چه برخی تشکل های تولیدی از دو قیمتی بودن نهاده ها سوء استفاده کرده و هیچ گامی در جهت تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ برنداشته اند اما برخی دیگر از تشکل های تولیدی با امضای تفاهمنامه هایی در قبال دریافت 5/2 کیلو گرم کنجاله سویا، یک کیلو گرم مرغ گرم با قیمت عمده فروشی 4400 تومان و قیمت مصرف کننده 4700 تومان تحویل سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها می دهند تا در شبکه توزیع منتخب عرضه شود.

وی تاکید می کند: خوشبختنه مشکلات مربوط به تامین نهاده را پشت سرگذاشته ایم و هم اکنون جریان مناسبی از تامین و توزیع خوراک دام و طیور برقرار شده است. بر همین اساس، این مقام مسئول ابراز امیدواری می کند طی روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت در سطح کشور باشیم.{tor_sutitle}بنا به اعلام اظهارات آقای مقدم نیا – رئیس اتحادیه مرغداران ایران – جناب آقای دکتر خلیلیان – وزیر محترم جهادکشاورزی – طی گفتگوی تلفنی اظهار داشتند این مسئله و این تهمت هایی که به اتحادیه نسبت داده شده است به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ هدفی جز شرارت و ایجاد فضای نا امن در آن نیست{/tor_sutitle}

در همین حال گزارش ها از سطح شهر تهران حاکی است که میانگین قیمت فروش مرغ در سطح شهر تهران به دلیل توزیع مرغ 4700 تومانی در واحدهای صنفی منتخب و میادین میوه و تره بار، روند کاهشی را حفظ کرده به طوری که دیروز میانگین قیمت در سطح شهر 6200 تومان به ثبت رسید.رادمرد با تاکید کاهش میانگین قیمت می گوید: میانگین قیمت در استان هایی که تولیدکننده مرغ هستند در سطح منطقی قرار دارد و مشکل قیمت، متوجه استان هایی همچون تهران است که بیشتر نیازشان را از سایر استان ها تامین می کنند. یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز به ایران می گوید: بر خلاف اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران گوشتی  که متاسفانه به رغم دریافت 50 هزار تن کنجاله سویا با قیمت 830 تومان از وزارت صنعت، معدن و تجارت حتی یک کیلو گرم گوشت مرغ تحویل نداده است، برخی دیگر از تشکل ها طی ماه های گذشته همکاری خوبی داشته اند و برای کاهش قیمت مرغ در کنار دستگاه های مسئول در حال تلاشند.

به گفته او از جمله این تشکل ها اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی صنعت مرغداری است که با امضای تفاهمنامه ای هم اکنون در قبال دریافت هر 5/2 کیلو گرم کنجاله سویا به قیمت 830 تومان، یک کیلو گرم مرغ گرم با قیمت عمده فروشی 4400 تومان و خرده فروشی 4650تومان در میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی منتخب توزیع می کنند.روزمانه ایران چند روز قبل در گزارشی از سوء استفاده برخی تشکل ها خبر داده و نوشته بود: برخی تشکل ها کنجاله های 830 تومانی را به جای تحویل به مرغداران، در بازار با قیمت های بالای 1600 تومان فروخته اند چرا که طی ماه های اخیر به رغم چندین بار در خواست دستگاه های ذیربطریال حاضر نشده اند لیست مرغداران دریافت کننده این کنجاله ها را به صورت شفاف ارائه دهند.

تعداد مراکز توزیع افزایش می یابد

عرضه مرغ 4700 تومانی که با استقبال مردم روبه رو شده، به دلیل تعداد کم مراکز توزیع، صف های طولانی خرید ایجاد کرده است. یدالله صادقی در پاسخ به ایران در مورد این که چرا تعداد مراکز توزیع افزایش نمی یابد، می گوید: با تفاهمنامه های تازه ای که با استان های تولیدکننده مرغ در حال انجام است، بزودی با افزایش عرضه در استان تهران، تعداد مراکز نیز افزایش خواهد یافت که به صورت طبیعی صف های خرید نیز از بین می رود.

از کل نیاز روزانه استان تهران به مرغ که بالغ بر 1200 تن است، 100 تا 150 تن در خود استان تهران تولید و مابقی از سایر استان ها تامین می شود. صادقی توضیح می دهد: هم اکنون روزانه 70 تا 100 مرکز اقدام به توزیع مرغ 4700 تومانی می کنند که امیدواریم با تفاهم تازه ای که با استان های تولیدکننده در حال انجام است این تعداد افزایش یابد.

او می گوید: برخی استان های تولیدکننده مرغ به دلیل نگرانی از افزایش قیمت، از خروج مرغ از استان جلوگیری می کردند که این مسئله ما را در تامین مرغ مورد نیاز استان تهران با مشکل مواجه کرده بود اما صبح روز چهارشنبه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسئولان برخی استان های تولیدکننده جهت تامین نیازهای استان تهران جلسه داشتند و مقرر شد اجازه دهند مرغ مازاد بر نیازشان در اختیاراستان تهران قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول، غیر از استان مرکزی که گویا مرغ مازاد ندارد، سایر استان ها قرار است طی روزهای آینده با مباشران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای عرضه مرغ مازاد بر نیازشان در تهران قرارداد امضاء کنند.

به گفته صادقی، با اجرایی شدن این قراردادها، عرضه مرغ 4700 تومانی در تهران و تعداد مراکز توزیع افزایش خواهد یافت تا مردم با سهولت بیشتر و معطلی کمتر به مرغ با قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.

 

صدای مصاحبه خبرنگار I.T.P با جناب آقای مهندس مقدم نیا را می توانید از اینجا گوش کنید و یا دانلود نمایید.

 
نظرات شما
  •  

    آرش گفت : ۹۱/۰۴/۲۳

    فرافکنی بسه. اگه سندی دارین مبنی بر توزیع نهاده ارزان قیمت به مرغداران در رسانه های جمعی منتشر کنین (که الان باید مرغ ارزون به بازار بدن) والا محکوم هستین.

    پاسخ...
  •  

    باقری نیا گفت : ۹۱/۰۴/۲۳

    من سویا خریدم کیلویی 1670 از پشتیبانی مازندران
    دروغ کجا بود؟
    همه دروغ میگن؟

    پاسخ...
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۴/۲۴

    آیادراین مملکت کسی پیدانمیشودکه سئوال کندعلی رغم ادعای مسئولین درخصوص توزیع سویاوبادرنظرگرفتن اصل عرضه وتقاضاچراقیمت سویاازاول سال همواره روندصعودی داشته وهروزبدترازروزقبل وهروزگرانترازروزقبل میشودمگرنه اینکه این سویاهای ادعائی صرفا موردمصرف مرغ رادارد

    پاسخ...
  •  

    علي عرب گفت : ۹۱/۰۴/۲۴

    روزنامه ايران كاملاً درست گفت در تاريخ 01/03/1391بابت خريد سويا در وجه اتحاديه مرغداران مازندران مبلغ واريز كردم هنوز از سويا خبري نيست . سويا وارداتي كجا رفت !!!

    پاسخ...
  •  

    سجاد خوشرو گفت : ۹۱/۰۴/۲۴

    قیمت مرغ با سویای 900تومنی هم 3100نمیشینه آخه همینشم الان مشکل داره مشکله سویا کم بود الان ذرت هم شده قوزبالا غوز کدوم آش کدوم کشک د اگه میخواین مرغ وارد کنین بگید از الان فکر کمپوت واسه زندان باشیم که حتما همینطوره چرا دق میدین خیال آدمو راحت کنین البته اگه مارو آدم حساب کرده باشین

    پاسخ...
  •  

    علی یک مرغدار بدبخت گفت : ۹۱/۰۴/۲۵

    خیلی جالبه در مورد افزایش قیمت سویا و ذرت هیچ کس حرفی نمی زنه. یکی نیست به این مسولین بگه اقا اگر شما امروز سویا و ذرت ارزون به مرغدار دادی باید 2 ماه دیگه قیمت مرغ بیاد پایین اخه مرغی که الان میاد تو بازار با سویای بالای 1500 تومن پرورش داده شده. نمی دونم چرا هیچ کس بفکر تولید کننده نیستو همه بفکر صندلی و پست خودشون هستن

    پاسخ...
  •  

    مرتضی گفت : ۹۱/۰۴/۲۹

    تا کی دروغ.مگه ما مرغدارها پارسال همین موقع مرغ 3400 به دست مردم ندادیم.اگه سویا 480 تومن بود امسال هم به همون قیمت مرغ می دادیم.وقتی لپه شده 3500 مرغ باید چند بشه؟شما ها بگید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com