مقام نخست آمل در تولید مرغ و تخم‌مرغ مازندران

مقام نخست آمل در تولید مرغ و تخم‌مرغ مازندران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل مقام نخست تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان مازندران را دارد.
مرتضی امینی نیاکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه در شهرستان آمل سالانه 4هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود، افزود: آمل در این بخش مقام نخست استان را دارد. 
وی با اعلام اینکه 38 درصد موسسات جوجه‌کشی استان در این شهرستان قرار دارد، یادآور شد: این استان را دارا بودن 180 دستگاه جوجه‌کشی در این بخش نیز مقام نخست را دارد. 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه تنها راه افزایش تولید در بخش کشاورزی افزایش تولید در واحد سطح است، گفت: در این شهرستان 5/7 هکتار ارقام پرمحصول برنج تولید می‌شود که با انجام کشت دوم این رقم به میزان بیشتری افزایش می‌یابد. 
وی با تاکید بر اینکه در آغاز سال جدید کشاورزان آملی 17 میلیارد تومان کاهو فروخته‌اند، گفت: در کلزا نیز با کشت 3 هزار هکتار درآمد مناسبی عاید کشاورزان شده است. 
امینی با اشاره به اینکه اختلاف میان عملکرد معمولی و تولید کشاورزان نمونه نشان از وجود شکاف تولید در این بخش دارد، افزود: با پرکردن این شکاف تولید می‌توانیم به خودکفایی برسیم. 
امینی با بیان اینکه عملکرد تولید مرکبات در آمل 17تن در هکتار است در حالی که کشاورز نمونه ما 84 تن تولید میکند، اظهار داشت: در بخش برنج نیز با به‌کارگیری دستگاه نشا که نخستین آن در روستای کته‌پشت ایجاد شده است می‌توان میزان برداشت از محصول در این بخش را نیز افزایش داد. 
وی تصریح کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی به افزایش درآمدزایی و تولید در این زمینه کمک می‌کند. 
شهرستان آمل دارای 55هزار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات زراعی و باغی تولید می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com