معدوم‌سازی 4277 کیلوگرم مرغ منجمد در قزوین

معدوم‌سازی 4277 کیلوگرم مرغ منجمد در قزوین
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: 4 هزار و 277 کیلوگرم مرغ و ران مرغ منجمد در قزوین معدوم شد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، علیرضا اکبرشاهی بیان کرد: در بازرسی‌های مستمر بازرسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین از کشتارگاه‌های شهرستان، مقادیر زیادی مرغ منجمد در یکی از سردخانه‌های یکی از این کشتارگاه‌ها مشاهده شد. 
وی ادامه داد: در این کشتارگاه‌ مقادیر بسیاری مرغ بدون رعایت مراحل انجماد (بدون استفاده از تونل انجماد) منجمد شده بود. 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به بررسی سلامت مرغ‌های منجمد افزود: 
نمونه‌برداری از مرغ‌های منجمد صورت گرفت و به منظور بررسی سلامت، مرغ‌های محموله مزبور به آزمایشگاه ارسال شد. 
وی اضافه کرد: پس از اعلام نتیجه آزمایشگاه مبنی بر غیر قابل مصرف بودن محموله، بازرسان واحد نظارت این شهرستان اقدام به معدوم سازی مقدار 4 هزار و 277 کیلوگرم مرغ و ران مرغ منجمد توقیفی کردند. 
اکبر شاهی اعلام کرد: در کشتارگاه‌های فعال طیور، ناظرین شرعی و بازرسان بهداشتی به صورت تمام وقت مسئولیت نظارت بر ذبح شرعی طیور و بازرسی بهداشتی گوشت تولیدی را بر عهده دارند. 
وی با اشاره به مراحل مختلف نظارت مسئولان فنی عنوان کرد: مسئولان فنی بهداشتی در امر بررسی ماشین‌های حمل مرغ زنده، پروسه استحصال، شامل کشتار، خنک کردن، انجماد و نگهداری در سردخانه‌های مربوطه و صدور گواهی‌های حمل نظارت دارند و بر اساس مسئولیت‌های تعریف شده نسبت به انجام وظایف محوله اقدام می‌کنند. 
رئیس شبکه دامپزشکی قزوین با بیان اینکه عملکرد بازرسان نیز کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی بر اساس وظایف نظارت حاکمیتی به صورت ادواری و تصادفی بر نحوه عملکرد این ناظران و بازرسان بهداشت و سیستم‌های کشتارگاه‌ها نظارت خواهد داشت که بر اساس فرمت‌های اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور، چک لیست‌های مربوطه تکمیل می‌شود. 
وی یادآور شد: البته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیز بر امر ذبح شرعی دام و طیور نظارت‌های عالیه را بر نحوه عملکرد روحانیون مستقر در کشتارگاه‌های استان بر عهده دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com