معدوم شدن بیش از 900 کیلوگرم گوشت مرغ آلوده در یزد

معدوم شدن بیش از 900 کیلوگرم گوشت مرغ آلوده در یزد

علی‌اکبر حدادزاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از وظایف دامپزشکی حفظ سلامت مردم و ارتقای سطح بهداشت عمومی با نظارت مستمر بهداشتی و شرعی بر فرآورده‌های خام دامی در طول زنجیره تولید تا توزیع است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد روز گذشته در بازرسی از یکی از مراکز عرضه مرغ در سطح شهر یزد، 445 کیلوگرم مرغ آلوده را کشف و معدوم کردند و بیش از 300 کیلوگرم گوشت مرغ نیز تا تعیین تکلیف نهایی توقیف شده است.
حدادزاده بیان داشت: همچنین در هفته گذشته در اقدام مشابهی توسط بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در بازرسی از یک مرکز بسته‌بندی در این شهرستان 520 کیلوگرم گوشت مرغ به دلیل نگهداری در شرایط غیر بهداشتی و آلودگی به میکروب سالمونلا معدوم شد.
وی ضمن قدردانی از همکاری مردم شریف استان یزد با دامپزشکی از مردم خواست؛ در هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی به موارد بهداشتی توصیه شده از سوی دامپزشکی دقت کنند.
حدادزاده تاکید کرد: مردم تا حد امکان از فرآورده‌های گوشتی بسته‌بندی شده تاریخ دار، دارای کد و پروانه بهداشتی دامپزشکی استفاده کنند.
وی همچنین از مردم خواست؛ از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی خود را تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
 

 
کلمات کلیدی معدوم گوشت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com