معدوم سازی 4277کیلوگرم مرغ و ران منجمد توسط دامپزشکی قزوین

معدوم سازی 4277کیلوگرم مرغ و ران منجمد توسط دامپزشکی قزوین
دکتر اکبر شاهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در بازرسی های مستمر بازرسان واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین از کشتارگاه های شهرستان و مشاهده مقادیر زیادی مرغ منجمد در سردخانه یکی از این کشتارگاهها که بدون رعایت مراحل انجماد (بدون استفاده از تونل انجماد) منجمد گردیده بود، مقداری از محموله به منظور بررسی سلامت مرغها، به آزمایشگاه ارسال شد که پس از اعلام نتیجه آزمایشگاه مبنی بر غیر قابل مصرف بودن محموله، بازرسان واحد نظارت این شهرستان اقدام به معدوم سازی مقدار 4277 کیلوگرم مرغ و ران مرغ منجمد توقیفی نمودند.
لازم به ذکر است که در کشتارگاه های فعال طیور ناظرین شرعی و بازرسین بهداشتی بصورت تمام وقت مسؤولیت نظارت بر ذبح شرعی طیور و بازرسی بهداشتی گوشت تولیدی رابر عهده دارند. 
مسؤولین فنی- بهداشتی، در امر بررسی ماشینهای حمل مرغ زنده، پروسه استحصال شامل کشتار، خنک کردن، انجماد و نگهداری در سردخانه های مربوطه و صدور گواهی های حمل نظارت دارند و بر اساس مسئولیت های تعریف شده نسبت به انجام وظایف محوله اقدام می نمایند.
اداره کل دامپزشکی نیز بر اساس وظایف نظارت حاکمیتی، بصورت ادواری و تصادفی بر نحوه عملکرداین ناظرین و بازرسین بهداشت و سیستم های کشتارگاه ها نظارت خواهد داشت، که بر اساس فرمت های اداره نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور، چک لیستهای مربوطه تکمیل می شود. 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیز بر امر ذبح شرعی دام و طیور نظارتهای عالیه را بر نحوه عملکرد روحانیون مستقر در کشتارگاههای استان، برعهده دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com