معدوم سازی 352 هزار کیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در اردبیل

معدوم سازی 352 هزار کیلوگرم فرآورده دامی غیر بهداشتی در اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 352 هزار و 932 کیلوگرم فرآورده خام دامی و غیر بهداشتی در این استان ضبط و معدوم شده است
به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، سبحانعلی علوی در جلسه هماهنگی با بازرسان بهداشت محیط استان اظهار داشت: این میزان فراوده دامی غیر بهداشتی از 85 هزار و 289 مورد بازدید صورت گرفته در طول یک سال گذشته کشف شده است.
وی با تاکید بر نظارت مستمر بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در طول سال اضافه کرد: در سال جاری بیش از سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان مورد بازدید مستمر قرار گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به ارجاع 55 مورد تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی استان در طول سال جاری، از تجهیز اکیپهای بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز در اردبیل خبر داد.
وی با بیان اینکه 15 اکیپ سیار و 10 اکیپ ثابت در راستای کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی در این استان فعالیت خواهند کرد، افزود: این اکیپها با هدف نظارت بر چرخه توزیع فراورده‌های خام دامی سالم مطمئن و بهداشتی تجهیز و راه اندازی شده است.
علوی اطمینان شهروندان و مسافران نوروزی از سلامت فراورده‌های خام دامی، ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی به منظور کاهش شیوع بیماریهای مشترک را از دیگر اهداف اکیپهای بازرسی بهداشتی در این ایام عنوان کرد.
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی در ایام نوروز را در قالب طرح کشوری برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مصرف فراورده‌های خام دامی با ورود میهمانان نوروزی در استان افزایش خواهد یافت، مصمم هستیم این فراورده‌ها به صورت سالم، مطمئن و بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com