معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تمدید سررسید تسهیلات بانکی مرغداران

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تمدید سررسید تسهیلات بانکی مرغداران

 خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- گروه کشاورزیبا تصویب هیأت دولت سررسید بازپرداخت تسهیلات بانکی مرغداران تا دو سال تمدید شد
 به گزارش خبرنگار ایانا، نظام‌الدین سجادی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در جمع تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامداران و تولیدکنندگان استان قزوین با اعلام این خبر گفت: هم‌چنین براساس این مصوبه، جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی مرغداران نیز بخشیده خواهد شد.
 وی در ادامه افزود: این مصوبه در راستای حمایت از مرغدارانی است که سال گذشته بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دچار خسارت شدند و با اجرای آن بخش زیادی از مشکلات مرغداران کشور حل خواهد شد.
 مهندس سجادی با اشاره به این مطلب که این مصوبه باید از اول مهرماه سال گذشته اجرا می‌شد، اظهارداشت: متاسفانه دستورالعمل اجرای این مصوبه تاکنون از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ نشده است.
 وی با تاکید بر لزوم بیمه واحدهای طیور کشور، گفت: درحال‌حاضر دوسوم هزینه بیمه مرغداری‌ها را دولت پرداخت می‌کند و اگر کلیه واحدهای تولیدکننده جوجه یک‌روزه تا پایان مرداد واحدهای خود را بیمه نکنند، سازمان دامپزشکی پروانه فعالیت آنها را لغو خواهد کرد.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی هدف از اجرای طرح بیمه طیور را حفظ بهداشت عمومی، تأمین سلامت جامعه و حمایت از تولیدکنندگان دانست.
 مهندس سجادی در ادامه به سیاست دولت در حمایت از مرغداران اشاره کرد و افزود: امسال دولت برای حمایت از مرغداران نقدینگی طیور را از یک‌هزار و 600 میلیارد ریال به 6 میلیارد ریال افزایش داده است.
 وی گفت: با سیاست‌های تدوین‌شده برای اداره کل پشتیبانی امور دام کشور امسال مرغداران در تهیه دان مرغ با مشکل مواجه نخواهند بود و این اداره کل درصورت نوسان قیمت و یا کمبود دان مرغ و علوفه، این محصولات را در اسرع وقت از خارج وارد می‌کند.
 سجادی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی انجام شده، امسال مرغداران کشور در تولید و عرضه محصول با مشکل مواجه نشوند.
 معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آمادگی دولت برای خرید گوشت قرمز مازاد بر نیاز تولیدکنندگان در سال جاری، گفت: هر پرواربندی بدون دغدغه از این‌که بازاری برای خرید گوشت وجود دارد یا خیر، اقدام به تولید گوشت قرمز کند.
 وی آزادسازی سبوس را از سیاست‌های دولت برای حمایت از دامداران برشمرد و اظهارداشت: با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی سبوس به شرطی آزاد می‌شود که یارانه آن در درون بخش دامپروری هزینه شود.
 نظام‌الدین سجادی افزود: با تخصیص این یارانه به کارخانجات خوراک دام، علاوه بر تأمین خوراک موردنیاز دامداری‌ها، تولید انواع خوراک در کشور به 2 میلیون و 500 هزار تن افزایش خواهد یافت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com