معاون وزیر جهاد: پنج هزار تن گوشت مرغ از مرغداران کشور خریداری شده است

معاون وزیر جهاد: پنج هزار تن گوشت مرغ از مرغداران کشور خریداری شده است

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در بندرترکمن گفت: خرید گوشت مرغ از مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرز پتج هزار تن گذشت.
مهندس "سید نظام‌الدین سجادی" عصر امروز در حاشیه بهره برداری ازطرح- های جهاد کشاورزی استان گلستان به خبرنگار ایرنا افزود: این خرید همچنان ادامه دارد تا مشکل تولید اضافی مرغداران کشور برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه تولید گوشت مرغ در کشور از نیاز واقعی بیشتر است تصریح کرد: افزایش تولید گوشت مرغ کاهش قیمت را به همراه داشته است و به همین جهت برای حمایت از مرغداران گوشت مرغ تولیدی انان خریداری می‌شود.
به گفته وی هر کیلو گوشت مرغ ‪ ۱۶‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال از مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته ‪ ۹۲‬هزار تن تخم مرغ تولید شد و پیش بینی شده بود که بخشی از این تولید صادر شود درحالی که شایعه آنفلوآنزای مرغی صادرات انجام نشد.
سجادی یادآور شد: در زمان حاضر هر ماه پنج هزار تن تخم مرغ تولیدی بیشتر از نیاز کشور است و برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران اقدام به خرید مازاد تخم مرغ تولیدی شده است.
وی گفت: هر کیلو تخم مرغ هشت هزار و ‪ ۳۲۰‬ریال از مرغداران خریداری می شود و در اختیار سیستم توزیع قرار می‌گیرد که آنها نیز موظف هستند هر کیلو تخم مرغ را ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال در بازار عرضه کنند.
وی از اجرای طرحی با عنوان " ساماندهی دامداری‌های روستایی در کشور در سال آینده خبر داد و افزود: یک هزار و ‪ ۲۰۰‬روستای کشور تحت پوشش این طرح جامع قرار می‌گیرند.
وی افزود: بخش کشاورزی دارای مزیت‌های زیادی است که توسعه ان اثرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.
وی یادآور شد: امنیت غذایی، زیست محیطی،توسعه عدالت اجتماعی ، صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی و اشتغال مولد و سالم از مهمترین مزیت- هایی بخش کشاورزی است.
در این حال با حضور مسوولان ‪ ۹‬پروژه جهاد کشاورزی عصر امروز به صورت متمرکز در روستای "مزنگ" از توابع شهرستان بندرگز با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 
کلمات کلیدی پشتيبانی امور دام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com