مصرف مرغ سبک وزن، سلامتی مردم را تضمین و صنعت مرغداری را پویا می‌کند

مصرف مرغ سبک وزن، سلامتی مردم را تضمین و صنعت مرغداری را پویا می‌کند
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مرغ سبک وزن نسبت به مرغ سنگین وزن سالم تر است و مصرف آن سلامتی مردم را تضمین و صنعت مرغداری را پویا می‌کند.
دکتر بهراد زندیه اظهار کرد: مرغ‌های 42 روزه و با وزنی در حدود یک کیلو و 500 گرم، دارای چربی و بقایای دارویی کمتری بوده و از سلامتی بالاتری نسبت به مرغ‌های سنگین وزن برخوردار هستند.
وی گفت: بیماری مرغ‌ها بعد از 42 روزگی بروز یافته و مصرف دارو نیز بعد از این مدت اعمال می‌شود، بنابراین هرچه عمر مرغ بیشتر و در نتیجه اندازه آن بزرگتر بوده و احتمال بیماری و وجود بقایای دارویی در آن بیشتر است.
وی، با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص مصرف مرغ‌های سبک وزن افزود: متاسفانه به دلیل نهادینه شدن فرهنگ اشتباه استفاده از مرغ‌های درشت در جامعه ما، مردم علاقه بیشتری به مصرف اینگونه مرغ‌ها دارند و این امر موجب شده تا تولیدکنندگان برای تامین نیازهای بازار به تولید مرغ‌های سنگین وزن روی بیاورند.
زندیه با اشاره به صرفه اقتصادی تولید مرغ کم وزن، تشریح کرد: در صورت تقاضای مصرف مرغ سبک وزن از سوی مردم، مرغداری ها به جای اینکه در سال چهار مرتبه جوجه‌ریزی کنند، شش مرتبه این کار را انجام و تولید مرغ افزایش یافته و گردش سرمایه بیشتر می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یادآورشد: به زودی محصولات مرغ بدون آنتی بیوتیک (ارگانیک) وارد بازارهای استان می‌شود.
وی گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان بوده و در این راستا از تمام واحدهای داوطلب برای این امر دعوت و حمایت می‌شود که البته تا کنون تعدادی از واحدها برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی اظهارکرد: در قالب این طرح تمام مراحل تولید مرغ از جوجه‌ریزی تا زمان عرضه به بازار توسط متخصصان این اداره کل نظارت و مرغی عاری از هر گونه آنتی‌بیوتیک و در واقع دست نخورده توزیع می‌شود.
زندیه در خصوص تعطیلی کشتارگاه های سنتی گفت: تاکنون 10 کشتارگاه سنتی تعطیل وبراساس مصوبه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان، تاپایان سال جاری، پنج کشتارگاه سنتی دیگر نیز تعطیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: در مجموع 10 کشتارگاه سنتی در استان باقی می ماند که در سال آینده تمام آنها تعطیل و گوشت مورد نیاز استان ازکشتارگاه‌های صنعتی با رعایت اصول بهداشتی و شرعی تهیه می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یادآورشد: تمام 11 کشتارگاه مرغ موجود در استان صنعتی و کاملا بهداشتی می‌باشد.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۱/۱۶

    ای تی پی عزیز سلام ، خیلی مخلصیم . اولا من متن تمام نظرات ارسالی خودم را دارم و آنها را مرور هم میکنم که بدانم چکار کرده ام . اما در تعجبم که متنی را که مرتبط به مطلب فوق بود چرا درج نکردید ؟!!! چون چیز بدی درآن درج نشده بود . دوما ایکون سیو کردن مطلب خیلی کار ساده ایست که به صفحات مطلب ها اضافه گردد ، دقیقا جنب ایکون پرینت ، ولی چرا این کار ساده را نمیکنید نمیدانم !!! سئوالم این است که نظرات من در هیچ مقطعی جوابیه نداشته ، آیا به نظر شما وقت گذاشتن بنده و اینکه روی مطالب کار کنم و نظر بدهم کلا تاثیری دارد یا خیر ؟ دیگر اینکه خواهش کردم تاریخ فیلمهایتان را هم در کنار مطالبش درج بفرمائید ولی متاسفانه تا حالا ترتیب اثر داده نشده . یاعلی ، حسینی عزیز و همکاران

    پاسخ...
  •  

    I.T.P گفت : ۹۰/۱۱/۱۹

    سلام اسد جان ! اصلا نیازی به آرشیو کردن نظرات نیست و اصلا کاری با اونها نداریم - اصلا هم دنبال اینجور داستان ها نیستیم که لازم بشه بعدا به آرشیو نگاهی کنیم - عینک هامون رو عوض کنیم و کمی با دید مثبت تری لطفا نگاه کنیم - برای اینکه مطلب شما در نظرات درج نشد تعجب نکنید، بارها و بارها خدمت شما عرض کردیم که اصولی در متون و نظرات مد نظر قانون جمهوری اسلامی ایران هست که ما هم تابع اون هستیم و اگر چیزی از نظر شما بد نیست اصلا دلیلی نداره که از نظر ما هم بد نباشه، بد با خوب هم کلمه ای هست که کیفی است و تعریف ها فرق داره و در چنین فضای متفاوتی، قانون با ما گفته که بد رو چی می دونه، وقتی شما می نویسید کارشناسان بی سواد وزارت جهادکشاورزی، شاید بد نباشه، اما طیق قانون تمام کارشناسان وزارت جهادکشاورزی چه با مدرک دانشگاهی و چه بی مدرک، این حق رو دارند که از ما شکایت کنند. این از نظر شما بد نیست اما از نظر قانون چرا
    فرمودید که سیو کردن مطلب کار آسونی هست و محلش هم کنار ایکون پرینت باید باشه، عارضم که ما کار آسون رو اول انجام نمی دیم بلکه کاری می کنیم که توی برنامه هامون هست. وقتی شما 20 فروردین میایید توی سایت و کار جدیدی رو می بینید این به اون معنی نیست که 19 فروردین روش کار کردیم بلکه امروز داریم روی اون کار می کنیم. پس بی برنامه گی رو حتی اگر کوچکترین کار باشه رو توی کارامون جا نمی دیم. قبلا هم عرض کردم باز هم عرض می کنم، اینکه آیا نظرات شما اثری داره و آیا شما باید وقت بزارید یا نزارید رو بنده هم نمی دونم اما می دونم حرف زدن توی این مقطع و نوشتن، بهتر از سکوت و نگاه کردن هست.در رابطه با تاریخ فیلم هم هفته پیش بهتون پاسخ دادم و فکر کنم اون رو مطالعه کرده باشید. پاسخ ما به سئوال قبلی شما فرقی نکرده و مجددا همون پاسخ مد نظر هست. با تشکر از شما

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com