مصرف سرانه گوشت مرغ در استان تهران 5/21 کیلوگرم است

مصرف سرانه گوشت مرغ در استان تهران 5/21 کیلوگرم است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:مصرف سرانه گوشت مرغ در استان تهران از سال 84 که 17 کیلوگرم برای هر نفر بوده، در سال 88 به 5/21 کیلوگرم رسیده است.
علی مرادی،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:تغییرات مصرف سرانه گوشت مرغ استان با احتساب مصارف صنعتی به کیلوگرم در سال 84، (17 کیلوگرم)، 85، (7/18 کیلوگرم) و 86(8/20 کیلوگرم) بوده که در سال 88 به (5/21 کیلوگرم) رسیده است.
وی با اشاره به اینکه عرضه گوشت مرغ بصورت بسته بندی بهداشتی به منظور افزایش سلامت و امنیت غذایی جامعه ضروری است تصریح کرد:این طرح از زیان های وارده به مصرف کنندگان جلوگیری می کند، چرا که هنگام خرید لاشه مرغ گرم، درصدی از هزینه قیمت مرغ بابت قسمت های دورریز لاشه(آب و چربی اضافه) بر مصرف کنندگان تحمیل می شود.
مرادی در مورد فساد پذیر بودن این محصول گفت:این طرح از آلودگی های احتمالی نیز که در اثر دست زدن کارگران به لاشه مرغ در مراحل جابجایی، حمل و توزیع محصول بوجود می آید جلوگیری می کند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه طرح بسته بندی مرغ باعث می شود که تولید کنندگان مجبور به نگهداری غیر ضروری مرغ نشوند،افزود:در برخی مواقع تولید کنندگان مجبورند مرغ را بیش از حد استاندارد سن کشتار که با صرف جیره غذایی و سایر هزینه ها 48 روز است نگهداری کنند.
وی با اشاره اینکه این طرح در تمام استانهای کشور به جز استان تهران در حال اجرا است خاطرنشان کرد:با بسته بندی بهداشتی مرغ، علاوه بر تضمین کیفیت، ذخیره سازی، نگهداری، حمل و عرضه مرغ نیز آسان می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com