مصرف سالانه 100 میلیون قطعه مرغ در استان تهران

مصرف سالانه 100 میلیون قطعه مرغ در استان تهران

تحلیل - مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: سال گذشته 100 میلیون قطعه مرغ در سطح استان تهران در کشتارگاه‌های صنفی ذبح شرعی شده و به مصرف رسید.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، سید اصغر برائی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: 1100 واحد مرغداری گوشتی، تخم گذار و مرغ، در استان تهران وجود دارند که حدود 24 واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت اسمی 21 میلیون قطعه در سال و 72 میلیون قطعه مرغ گوشتی است.
برائی نژاد در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران در پیکان شهر گفت: استان تهران رتبه نخست تولید مرغ کشور را داراست .
وی گفت: 20 واحد کشتارگاه طیور در استان تهران وجود دارد که سال گذشته 150 هزار تن گوشت مرغ به طور بهداشتی عرضه کردند.
برائی نژاد گفت: در حالی که در عمل سالانه 100میلیون قطعه مرغ در کشتارگاهای صنفی طیور به طور بهداشتی ذبح می‌شود، ظرفیت واقعی کشتارگاه‌های صنعتی موجود طیور 240 میلیون قطعه مرغ در سال است.
برائی نژاد گفت: مصرف مرغ استان تهران روزانه بین 700 تا 800 تن است که 60 درصد از مرغ یا گوشت مرغ مصرفی استان از استان‌های همجوار تأمین می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: برخلاف اینکه ذائقه مردم به مصرف مرغ بالای 5/1 کیلوگرمی عادت کرده است، اما وزن استاندارد لاشه مرغ بین 2/1 تا 4/1 کیلوگرم و مدت پرورش مرغ حداکثر 45 روز است.
برائی نژاد گفت: اگر مرغداران بتوانند طول دوره پرورش را 45 روزه تنظیم کنند، علاوه بر تأمین سلامت مردم از نظر اقتصادی نیز در مصرف ران مرغ صرفه جویی می شود.
وی گفت: در عمل طول پرورش مرغ های گوشتی 50 روزه و وزن لاشه بالای 5/1 کیلوگرم است.
برائی نژاد گفت: برای 20 سال آینده استان تهران 30 کشتارگاه طیور در نظر گرفته شده است تا هم اکنون 25 کشتارگاه فعال است و 5 واحد در حال گرفتن موافقت اصولی است.

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com