مشکلی درماه محرم در آذربایجان شرقی نخواهیم داشت

مشکلی درماه محرم در آذربایجان شرقی نخواهیم داشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با مدیریت اصولی و کنترل در تولید گوشت سفید، طی ماه محرم سال جاری، با مشکلی روبرو نخواهیم بود.
به گزارش ایلنا از تبریز مسعود محمدیان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جوجه ریزی نزدیک دو میلیون قطعه جوجه یک روزه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان طی مهرماه و بیش از دو میلیون قطعه در آبان ماه سال جاری گفت: با مدیریت صحیح توانسته‌ایم قیمت مرغ را در استان از قیمت میانگین کشوری پایین ترنگه داریم و با مدیریت کنترلی و دقیق در تولید گوشت سفید در ماه محرم مشکلی وجود نداشته و حتی می‌توانیم مازاد تولید مرغ استان را، به سایر استانهای همجوار صادرنمائیم.
وی با اشاره به اینکه هم اینک۱۵۰ الی۱۸۰ تن مرغ گوشتی به طور روزانه در تبریز کشتار می‌شود افزود: بابرپایی دوره‌های آموزشی و توجیهی و کنترل بیماری‌ها در مرغداری‌های استان، تولید گوشت سفید و سالم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به بالارفتن مصرف مرغ در ایام بازگشت حجاج از بیت اله الحرام و ماه محرم گفت: برغم افزایش مصرف گوشت سفید دراین ایام باز توانسته‌ایم بازار مرغ را کنترل نموده و نه تنها با افزایش قیمت آن روبرو نبوده‌ایم بلکه شاهد کاهش قیمت مرغ در استان درمقایسه با سایر مناطق کشورمان بوده‌ایم.
محمدیان به طرح تولید مرغ گوشتی ۴۲ روزه اشاره نمود و افزود: با اجرای این طرح و تولید ۶ دوره گوشت سفید در سال، علاوه بر افزایش تولید گوشت مرغ استان، شاهد کاهش قابل توجه میزان مصرف‌دان در مرغداری‌ها و تولید گوشت سالم بعلت عدم استفاده از آنتی بیوتیک‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح برای ۳۶۵ روز برنامه ریزی شده و با کارهای ترویجی، تولید گوشت سفید و با کیفیت افزایش خواهد یافت گفت: دراین طرح، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، مرغ بهداشتی، با بسته بندی مناسب به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com