مشکلی در سلامت گوشت مرغ استان وجود ندارد

مشکلی در سلامت گوشت مرغ استان وجود ندارد
رییس اتحادیه مرغ ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان، گفت: وجود بیش از یک درصد خون‌آبه در بسته‌بندی گوشت مرغ، تخلف بوده و صاحبان این واحدها باید از عرضه آن خودداری کنند. 
سید ناصر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: گوشت مرغ باید در بسته‌بندی مناسب عرضه شده و بر روی آن، تاریخ بسته‌بندی و انقضاء ثبت شود، در غیر این صورت از عرضه آن جلوگیری می‌شود. 
وی تصریح کرد: در برخی موارد شاهد اعتراض خریداران به وجود خون‌آبه در نایلون بسته‌بندی گوشت هستیم که این مسئله تا حدودی عادی است، اما اگر میزان آن زیاد باشد، قطعا گوشت با مشکل مواجه است و باید از فروش آن جلوگیری شود. 
موسوی با اشاره به این‌ که اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان، نظارت دقیقی در عرضه محصولات پروتئینی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در رابطه با سلامت گوشت مرغ در استان، هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نباید در این رابطه نگرانی داشته باشند. 
وی به ضرورت فراهم کردن شرایط برای از بین بردن خون‌آبه در بسته‌بندی‌های گوشت مرغ، اشاره کرد و یادآور شد: اتحادیه در این رابطه پیشنهاداتی ارایه کرده، اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است. 
رییس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان، همچنین با اشاره به نظارت مستمر در عرضه گوشت ماهی در شهر زنجان، گفت: بخش عمده‌ای از ماهی عرضه شده به صورت بسته‌بندی است، اما با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، مغازه‌داران باید به این نکته توجه کنند که ماهی‌های خارج از یخچال باید به‌ وسیله پودر یخ پوشانده شوند. 
وی خاطرنشان کرد: هرچند باید ماهی در یخچال نگهداری شود، اما به ‌خاطر کمبود فضا می‌توان با رعایت ضوابط، این محصول را در محیط بیرون نیز نگهداری کرد.
 
کلمات کلیدی سلامت گوشت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com