مشکلی برای تامین مرغ شب عید در بوشهر نداریم

مشکلی برای تامین مرغ شب عید در بوشهر نداریم
مدیر عامل تعاونی مرغداران استان بوشهر از تولید 4500 تن مرغ در ایام نوروز خبر داد و گفت: با این میزان تولید مرغ، پاسخگویی نیاز بازار خواهیم بود و حتی توان صادرات مرغ گرم به سایر استانها هم خواهیم داشت.
وهیب حاجی دشتی در ارتباط با وضعیت و مشکلات موجود مرغداری‌ها در سطح استان اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مرغداری‌ها در سطح استان فعال هستند و تولید مناسبی از لحاظ تولید مرغ در سطح استان داریم به‌طوری که نیازی به واردات مرغ از سایر استانها احساس نمی‌شود.
حاجی دشتی در ادامه افزود: هم اکنون مجوزهای تاسیس مرغداری بیش از حد نیاز در استان صادر شده و همین امر مشکلاتی را برای صنعت مرغداری به‌وجود آورده است، به‌طوری که با افزایش بیش از حد تولید مرغ میزان عرضه با تقاضا در بازار تناسب ندارد و همین مسئله مرغداران را برای عرضه و فروش دچار مشکلاتی کرده است.
مدیرعامل تعاونی مرغداران استان بوشهر در ارتباط با همکاری مسئولان برای حل مشکلات مرغداران نیز گفت: مسئولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان همکاری مناسبی داشته‌اند و در جلساتی که با معاونان استانداری، مسئولان جهادکشاورزی، دامپزشکی و مدیران کشتارگاه‌های طیور برگزار شده هماهنگی‌های لازم برای توزیع و عرضه مرغ و همچنین تنظیم بازار انجام شده و تعامل مناسبی در این زمینه انجام شده است.
حاجی دشتی در خصوص میزان تولید مرغ در ایام نوروز اذعان داشت: از اوایل بهمن ماه سال‌جاری تا پایان همین ماه در مرغداری‌های استان بیش از یک میلیون و هفتصد قطعه جوجه ریزی انجام شده است که این میزان معادل تقریبی تولید 4500 تن مرغ  در ایام نوروز خواهد بود که از این لحاظ پاسخگویی نیاز بازار خواهیم بود و حتی توان صادرات مرغ گرم به سایر استانها هم خواهیم داشت.
مدیرعامل تعاونی مرغداران استان بوشهر تاکید کرد: صنعت مرغداری، صنعتی علمی است که ورود به آن نیازمند داشتن تجربه و مطالعه کافی است اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که افرادی که تخصص این کار را ندارد بدون بررسی و تحقیق وارد این عرصه شده‌اند که همین امر می‌تواند صنعت مرغداری را با مخاطراتی همراه کند.
حاجی دشتی در پایان افزود: هم اکنون اکثر مرغداری‌ها با کمبود سوخت (گازوئیل) روبرو هستند و در همین راستا از مسئولان تقاضا داریم در خصوص گاز رسانی و لوله کشی گاز به مرغداری‌های استان حمایت لازم را داشته باشند تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم با استفاده از گاز که هزینه کمتری دارد هزینه تولید نیز را پائین بیاوریم.

 
کلمات کلیدی تامین مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com