مشکلات مرغداران سمنان فوری پیگیری می‌شود

مشکلات مرغداران سمنان فوری پیگیری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پیگیری فوری مشکلات مرغداران این استان خبر داد.

محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور تعدادی از مرغداران استان سمنان در سازمان جهاد کشاورزی این استان برای پیگیری رفع مشکلات موجود اظهار کرد: در پی مطالبه و درخواست مرغداران استان سمنان برای رفع مشکلاتی که در امر پرورش این نوع از طیور پیش روی آن‌هاست، موضوعات مطرح‌شده از سوی جامعه پرورش مرغ گوشتی این استان را در جلسه‌ای ویژه با حضور مدیران و معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بررسی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تعلل واردکنندگان و تولیدکنندگان سویا و کنجاله آن در تحویل این نهاده به بهره‌برداران این بخش که هزینه خرید الان را پرداخت کرده‌اند و همچنین افزایش قیمت مصوب مرغ زنده از جمله درخواست‌های مرغداران بود که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مصوبات این جلسه ویژه که به منظور بررسی و رفع مشکلات مرغداران این استان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه، مقرر شد تا کارخانه تولیدکننده کنجاله سویا در استان سمنان در تحویل این نهاده، مرغداران استان سمنان را در اولویت قرار دهد.

قاسمی در مورد اقدام انجام‌شده از سوی جهاد کشاورزی در راستای تحقق این مصوبه عنوان کرد: این موضوع توسط سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از طریق مراجع استانی مانند استانداری سمنان و سایر مراجع قانونی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا تأمین سویا برای مرغداران استان سمنان در اولویت قرار گیرد تا بهره‌برداران این بخش در آینده با مشکل تأمین نهاده مواجه نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دیگر مصوبه جلسه در مورد افزایش قیمت مرغ زنده گفت: با توجه به اینکه قیمت مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و به صورت کشوری تعیین می‌شود، در جلسه امروز قرار بر این شد که مطالبه مرغداران استان سمنان مبنی بر افزایش و اصلاح قیمت فروش مرغ زنده به صورت مکتوب به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود تا اقدامات قانونی در این راستا صورت پذیرد.

قاسمی مشکل تأمین جوجه یک روزه برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی را از دیگر موارد مطرح شده توسط این قشر مولد عنوان کرد و افزود: اگرچه در روزهای اخیر مشکل تأمین جوجه یک روزه با قیمت مصوب در استان سمنان رفع شده است؛ اما در این جلسه نیز مقرر شد تا در کنار تأمین نهاده‌های مورد نیاز برای پرورش مرغ گوشتی، جوجه یک روزه مورد نیاز بهره‌برداران این بخش نیز با قیمت مصوب در اختیار آنان قرار گیرد تا هزینه‌های اضافه به آنان تحمیل نشود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com