مشکلات صنعت مرغداری کشور در کمیته کشاورزی اتاق تعاون برسی شد

مشکلات صنعت مرغداری کشور در کمیته کشاورزی اتاق تعاون برسی شد

نشست کمیته کشاورزی اتاق تعاون کشور به منظور رفع مشکلات صنعت مرغداری کشور، با حضور دبیر کل اتاق تعاون، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، هیأت ریسه فراکسیون تعاون مجلس، اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی صنعت مرغداری ومدیرکل تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون برگزار شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، محمدرضا رمضانی دبیرکل اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران درخصوص مشکلات فراروی صنعت مرغ و طیور کشور گفت: در حال حاضر صعنت مرغداری با مشکلاتی نظیر عدم برنامه ریزی در تولید به صورت مطلوب و مناسب،کمبود نقدینگی شدید در بین تولید کنندگان به دلیل افزایش قیمت تولید، خدمات و حمل و نقل، عدم در نظر گرفتن بازار مصرف بهینه برای تولیدات و عدم حمایت کافی از طرف وزارتخانه های زیربط که متولی طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم مرغ هستند، روبه رو است.
رمضانی اظهار امیدواری کرد :اتاق تعاون بتواند با همکاری وزارتخانه های مسوول و فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، با تشکیل کمیته تخصصی مشکلات فرا روی اتحادیه ها و تعاونیهای صنعت مرغداری و طیور را حل کند.
دراین نشست سید کاظم دلخوش نایب رئیس فراکسیون تعاون و مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات اتحادیه ها و تعاونی های صنعت مرغداری گفت: امروزه تأثیر صنعت مرغداری بر اقتصاد کشورها بسیار بالاست، وی تصریح کرد فراکسیون تعاون مجلس با همکاری اتاق تعاون کشور در حال آماده سازی طرحی مبنی بر رفع مشکلات موجود صنعت مرغداری کشور است.
دلخوش گفت: در لایحه سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی با همکاری اتاق تعاون و وزارت تعاون جایگاه ویژه ای را برای بخش تعاون در نظر گرفته ایم.
در ادامه این نشست عبدالله کعبی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم مرغ و نیاز خود طرح به ساماندهی، افزود: در این طرح به بسیاری از تعاونی ها و ازجمله اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی صنعت مرغداری توجه نشده است و نیاز است طرح مذکور مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر25درصد از تولید گوشت مرغ، 15 درصد از تولید تخم مرغ و 15 درصد واحدهای جوجه یکروزه کل کشور تحت پوشش اتحادیه سراسری تعاونی های صتعت مرغداری کشور است انتظار می رود بین متولیان طرح مذکور و اتحادیه فوق تعامل بیشتری برقرار شود.
در ادامه نشست رحمان رنجبر مدیرکل تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون اظهار داشت : انتظار می رفت بعد ار تشکیل ستاد تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ توسط دستگاههای متولی، تعاونیها و اتحادیه های صنعت مرغداری، در این ستاد بکار گرفته شوند که ظاهراً این امر محقق نشده است.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در ابتدای این نشست رؤسای و مدیران اتحادیه ها و تعاونیهای صنعت مرغ و طیور کشور به طرح دیدگاهها و ارائه مشکلات خود در زمینه های مختلف از جمله عدم حمایت از طرف متولیان طرح ساماندهی بازار مرغ و تخم مرغ اشاره داشتند

 
کلمات کلیدی خسارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com