مشکلات اقتصادی برزیل مانعی برای رشد صنعت مرغداری !

مشکلات اقتصادی برزیل مانعی برای رشد صنعت مرغداری !
طبق آخرین گزارش وزارت کشاورزی امریکا، برآورد می شود تولیدات مرغ گوشتی برزیل با 5 / 2 درصد رشد در سال 2015 میلادی به 13 میلیون متریک تن برسد ؛ البته پیش از این تولیدات برزیل با 5 درصد رشد برآورد شده بود اما به دنبال مشکلات اقتصادی این رقم اصلاح شده است.
حتی برخی کارشناسان رقمی "در حدود" 13 میلیون تن را برای تولیدات فعلی برزیل مناسب تر می دانند . انتظار می رفت که کاهش 28 درصدی ارزش پول رایج برزیل که از اواسط  تابستان گذشته رخ داد منجر به افزایش صادرات گردد، اما چشم اندازی که در رابطه با وضعیت اقتصادی برزیل وجود دارد بر روی تولیدات مرغداری این کشور تأثیرگذاشته است. این تهدیدات شامل کاهش یا افزایش مالیات ، افزایش تورم ، افزایش بیکاری ، کمبود برق و منابع انرژی و افزایش بهای آن و همچنین احتمال سهمیه بندی آن است . 
طبق برآوردها در سال 2014 میلادی، هزینۀ تولید مرغ گوشتی در برزیل 2 / 6 درصد رشد داشته است . علیرغم اینکه بهای خوراک کاهش داشت ، این افزایش بها عمدتاً به دنبال رشد قیمت جوجۀ یکروزه – که تقریباً 6 درصد رشد داشت – به وجود آمد . افزایش 2 درصدی بهای مرغ گوشتی زنده ، تنها عاملی بود که به تولیدکنندگان در حفظ سرمایه کمک کرد. 
در مجموع انتظار می رود که صادرات مرغ گوشتی برزیل با 3-4 درصد رشد در سال 2015 میلادی به 8 / 3 میلیون تن برسد که عمدتاً ناشی از کاهش ارزش پول رایج برزیل است . از  مهمترین بازارهای برزیل عربستان سعودی ، ژاپن ، هنگ کنگ ، امارات متحدۀ عربی و اتحادیۀ اروپاست. دو بازار چین و روسیه از مهمترین بازارهای برزیل برای توسعۀ مرغ گوشتی در سال 2015 میلادی هستند. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com