مشکل بسته بندی و نگهداری مرغ گوشتی در استان مرتفع می شود

مشکل بسته بندی و نگهداری مرغ گوشتی در استان مرتفع می شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افتتاح کشتارگاه مدرن مجهز به خط و سورتینگ و بسته بندی و انجماد سردخانه زیر صفر در اردبیل نگرانی در خصوص بسته بندی و نگهداری مرغ گوشتی را مرتفع می کند.
عدیل سروی در جریان بازدید وزیر معین دولت تدبیر و امید از سوی ستاد کل اقتصاد مقاومتی کشور از اولین کشتارگاه مدرن مجهز به خط و سورتینگ و بسته بندی و انجماد سردخانه زیر صفر در اردبیل افزود: این واحد کشتارگاه با ظرفیت اسمی 23 هزار و 400 تن در سال فعالیت خود را در زمینه کشتار و بسته بندی و نگهداری مرغ گوشتی در استان انجام داده و قابلیتی دارد که در طول یک سال 31 هزار و 680 تن مواد خام کشاورزی را جذب کند.
او اظهار کرد: با راه اندازی این واحد برای تعداد 50 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ایجاد خواهد شد.
او با بیان اینکه این طرح با مشارکت بانک کشاورزی مراحل پایانی خود را سپری می کند میزان تسهیلاتی که برای راه اندازی این طرح اختصاص داده شده را 67000 میلیون ریال ذکر کرد.
وی تشریح کرد: این کشتارگاه مدرن مجهز به 2 خط می باشد و در زمینه کشتار و خروج امحاء و احشام مرغ نیروی انسانی دخیل نبوده و تمام این مراحل توسط ربات های پیشرفته و مدرن صورت می گیرد که این فن آوری میزان رعایت بهداشت در این کشتارگاه را تا استانداردهای مورد قبول جهانی افزایش می دهد.
به گفته سروی ، قابلیت دیگری که خط کشتار این واحد دارد این است که بسته بندی مرغ ها به صورت سورتینگ شده در اوزان مختلف روانه بازار مصرف شود.
از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش مهم کشاورزی در اقتصاد مقاومتی افزود: خوشبختانه از زمان آغاز جلسات تخصصی اقتصاد مقاومتی در استان با تلاش استاندار اردبیل و با اعطای تسهیلات بانکی برای اجرای 102 طرح تولیدی تاکنون 700 میلیارد ریال وام اعطا شده و تمام آنها در حال اجرا می باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com