مشکل افزایش قیمت تخم مرغ تا دیماه مرتفع می شود

مشکل افزایش قیمت تخم مرغ تا دیماه مرتفع می شود
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران دلایل بالا بودن قیمت تمام شده  گفت: تولید گوشت مرغ دارای برنامه ریزی مفصلی است که وزارت جهاد کشاورزی از سالهای گذشته افزایش تولید را در دستور کار قرار داده است.
حسن مقدم نیا افزود: وزارت جهاد کشاورزی از تشکلها خواست با افزایش سرمایه گذاری میزان تولید مرغ را به گونه ای افزایش دهد که تمام نیاز کشور را مرتفع کرده و در صورت اشباع بازار، مازاد آن صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح افزایش تولید مرغ همزمان با قانون هدفمندی یارانه ها صورت گرفت و افزایش قیمت تمام شده مرغ را به همراه داشت.
مقدم نیا ادامه داد: در صورتی که ذخیره استراتژیک و تنظیم بازار مرغ به تشکلها واگذار شود، به نظر می رسد مشکل عدم توازن عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی مرتفع شود.
وی تصریح کرد: تولید نیازمند شرایط خاصی است و عوامل زیادی نظیر هزینه های حمل و نقل و تعرفه های گمرکی واردات دان مرغ بر قیمت تمام شده اثر می گذارد.
افزایش 10 تا 15 درصدی هزینه های پرورش مرغ
کارشناس بخش خصوصی یادآور شد: خرید نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری که پیش از این به صورت گشایش اعتبار و مدتدار صورت می گرفت، امروز به صورت نقدی انجام می شود.
مقدم نیا تاکید کرد: طرح بهینه سازی مرغداریها که از مدتها پیش از هدفمندی یارانه ها در دستور کار بود، با افزایش گازوئیل از 5/16 تومان به 150 تومان هزینه ها را به شدت افزایش داد.
وی اظهار داشت: اگر تنظیم بازار و عاملیت اجرای طرحهای بزرگ مثل تجهیز و نوسازی و هدفمندی یارانه ها توسط تشکلهای تولیدی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات موجود در بخش مرتفع خواهد شد.
مشکل تامین مرغ تا دیماه مرتفع می شود
مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی همچنین در این میزگرد گفت: به علت آنفلوآنزای سال گذشته بخشی از ساختار تولید تخم مرغ از بین رفت و انتظاری که از واردات تخم مرغ وجود داشت نیز محقق نشد.
ترکاشوند افزود: در حالی که مقرر بود بین پنج تا شش هزار تن واردات صورت گیرد، تنها یکهزار تن واردات صورت گرفت که علت آن عدم رونق تجارت جهانی تخم مرغ است.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته با واردات محموله های مرغ نطفه دار جوجه یک روزه از اردیبهشت ماه، طی آبان ماه سال جاری سه هزار تن تخم مرغ به ظرفیت تولید افزوده و در آذرماه سه هزار تن دیگر به آن اضافه می شود و انتظار می رود در بین مشکل کمبود تخم مرغ به صورت کلی مرتفع شده و از آن به بعد روند افزایش تولید دنبال شود. به گونه ای که در زمستان سال آینده شاهد افزایش تولید تخم مرغ در کشور باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com