مشهد رتبه دوم فعالیتهای مرتبط با دامپزشکی را در سطح کشور دارد

مشهد رتبه دوم فعالیتهای مرتبط با دامپزشکی را در سطح کشور دارد

مدیرکل اداره دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مشهد بعد از تهران رتبه دوم کشوری را در فعالیتهای مرتبط با دامپزشکی نظیر کشتار دام و طیور، کنترل و بازرسی بهداشتی و کشفیات تخلفات انواع فرآورده‌های دامی دارد.
دکتر سیدمحسن دستور روز سه‌شنبه در مراسم معرفی رییس جدید شبکه دامپزشکی مشهد افزود: حجم بالایی از کشتار دام و ‪ ۵۰‬درصد کشتار طیور این استان در مشهد انجام می‌شود.
وی بدون توضیح بیشتر ادامه داد: از نظر کنترل و بازرسی بهداشتی هم آمار موجود بیانگر درصد بالایی از بازرسیها و کشفیات در این شهر در مقایسه با سایر نقاط خراسان رضوی است.
او افزود: به رغم تراکم زیاد مرغداریها و وجود مرغداریهای فاقد پروانه در این استان طی پارسال تنها یک کانون مشکوک در مشهد شناسایی شد که با همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی، اتحادیه‌ها و تعاونیهای مرغداران، از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.
وی استان خراسان رضوی را از منظر بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان پاک دانست.
معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد هم گفت: اکثر تخلفات فرآورده‌های خام دامی در کارگاههای زیرزمینی انجام می‌شود که این امر کار بازرسین کنترل بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است.
دکتر محمد سیرغانی میزان فرآورده‌های خام دامی معدوم شده در مشهد را طی ‪ ۱۰‬ماه گذشته ‪ ۱۱۶‬هزار کیلوگرم ذکر کرد و افزود: در این ارتباط دو هزار و ‪ ۶۰۰‬مورد شکایات مردمی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ‪ ۷۶۷‬مورد بازدید از اماکن تولید و توزیع فراورده‌های دامی در این شهرستان صورت گرفته که از این تعداد ‪ ۴۵‬باب پلمپ و ‪ ۴۱۴‬پرونده برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
او عملیات انجام شده برای پیشگیری از گسترش بیماریهای دامی را از ابتدای امسال تاکنون ‪ ۹۸‬درصد پیش‌بینی سالانه دانست و افزود: طی همین مدت ‪ ۵۶‬پرونده تکمیل و برای دریافت خسارت به صندوق بیمه ارجاع شد.
معاون شبکه دامپزشکی مشهد تعداد مراکز درمانی بخش خصوصی دامپزشکی در مشهد را اعم از داروخانه، مراکز مایه‌کوبی، کلینیک، درمانگاه و بیمارستان ‪ ۷۵‬مرکز ذکر کرد.

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com