مزرعه‌هایی که به جوجه‌ها غذا می‌دهند و آنفلوانزا را پیدا می‌کنند

مزرعه‌هایی که به جوجه‌ها غذا می‌دهند و آنفلوانزا را پیدا می‌کنند
مزرعه‌های هوشمند، مزارعی هستند که تولید طیور را به حداکثر می‌رسانند و بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی، آنفلوانزا را پیدا می‌کنند.
بر اساس اعلام شرکت LG Innotek، قرار است این شرکت مزرعه‌هایی مجهز به هوش مصنوعی را در کره جنوبی احداث کند.
شرکت LG Innotek با انستیتوی ملی علوم حیوانات کره جنوبی قراردادی را امضا کرده است که به‌واسطه این قرارداد موظف است که راه‌حل‌های فنی پرورش دام و طیور را به این کشور ارائه دهد.
آنالیز اتوماتیک شرایط بدنی پرندگان با استفاده از دوربین‌ها و حس‌گرهای مختلف یکی از ویژگی‌های مهم این مزارع است.
این دوربین‌ها و حس‌گرها قادر هستند تغییرات زیست‌محیطی مانند اوضاع جسمی جوجه‌ها و آب‌وهوا را بیابند. هم‌چنین تکنولوژی هوش مصنوعی در این‌گونه مزارع دما و رطوبت مزرعه را به‌صورت اتوماتیک کنترل می‌کنند و زمان دقیق قرار دادن آب و خوراک برای طیور را مشخص می‌سازند . این تکنولوژی‌ها با آنالیز وضعیت رشد و بلوغ فیزیکی طیور، امکان پیش‌بینی زمان دقیق ارسال به بازار را فراهم می‌سازند.
این انستیتو با بررسی رفتار طیور در مراحل مختلف بلوغ می‌تواند داده‌های بسیاری را از تکنولوژی مزرعه هوشمند به دست بیاورد.

شناسایی آنفلوانزای پرندگان
علاوه برافزایش تولید، این مزارع هوشمند می‌توانند وجود آنفلوانزای پرندگان در طیور را هم تشخیص دهند. شرکت LG Innotek الگوریتم یادگیری وسیعی را راه‌اندازی خواهد کرد که بتواند علائم بیماری‌های مشکوک را بر اساس اطلاعات استانداردی که انستیتوی ملی حیوانات فراهم نموده است تشخیص دهد.
اگر یکی از جوجه‌های تحت مدیریت مزرعه هوشمند علائم عفونت را از خود بروز دهد، تکنولوژی می‌تواند بلافاصله وضعیت و محل آن جوجه به مرغدار اطلاع دهد و به‌این‌ترتیب از شیوع بیماری در کمترین زمان ممکن جلوگیری کند.
آنفلوانزای پرندگان برای کره جنوبی مشکلی بزرگ است. وقوع آنفلوانزای فوق حاد H5N6 در نوامبر 2016 باعث شد تا در مدت 3 ماه 33.1 میلیون پرنده در 821 مزرعه معدوم شوند؛ و این معدوم‌سازی چیزی در حدود 929 میلیون دلار برای کره جنوبی هزینه داشته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com