مزرعه مرغ مادر در حاجی آباد راه اندازی می شود

مزرعه مرغ مادر در حاجی آباد راه اندازی می شود

 معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مزرعه مرغ مادر در حاجی آباد مشتمل بر دو واحد در دست ساخت می باشد و با تامین منابع مالی یک واحد آن در سال 89 آماده بهره برداری خواهد بود. 

‌به گزارش موج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، ابراهیم طغرلی با بیان این مطلب اظهار داشت: مزرعه مرغ مادر در زمینه تولید جوجه یک روزه با ظرفیت متوسط تولید سه ونیم میلیون جوجه یک روزه در سال در حاجی آباد در دست ساخت است.
وی ادامه داد: ‌با ساخت مزرعه مرغ مادر نیاز 50 درصد مرغداریهای استان به جوجه یک روزه برطرف می شود و مرغداریها برای تامین جوجه یک روزه با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مشکلات پیش روی مرغداریهای غیر فعال در استان ابراز داشت: واسطه گری، کمبود نقدینگی، نارسایی در تنظیم بازار و نبود یک تشکل برای سازمان دهی عرضه و تقاضا از جمله مشکلاتی است که مرغداری های غیر فعال استان با آن مواجه اند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد مرغداری های غیر فعال در دوره های مختلف متغیر است، خاطر نشان کرد: عمده مشکلات مرغداری های غیر فعال کمبود نقدینگی است و همین کمبود نقدینگی است که تولید کنند گان مرغ را گرفتار واسطه ها می کند.
طغرلی تصریح کرد: با نگاهی به دلایل چند گانه غیر فعال شدن برخی مرغداری ها استان به جرات می توان گفت بیش ا ز 50 در صد این مرغداری ها از کمبود نقدینگی رنج می برند و بعد از کمبود نقدینگی می توان از دخالت واسطه ها نیز به عنوان فاکتور دوم دخیل در مشکلات فعلی مرغداری ها یاد کرد. 
وی به تنظیم بازار هم اشاره ای داشت و افزود: بازرگانی باید کنترل واردات گوشت مرغ از استانهای دیگر تنظیم بازار را به گونه ای انجام دهد که در درجه اول گوشت مرغ تولید شده در استان به مصرف برسد و بعد از آن با توجه به میزان نیاز استان واردات مرغ از سایر استانها انجام شود.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com