مرگ یکبارۀ 120هزار قطعه مرغ

مرگ یکبارۀ 120هزار قطعه مرغ
در اولین ساعات بامداد روز یکشنیه بیش از ۱۲۰ هزار قطعه مرغ در ۴ مرغداری شهرستان تاکستان و قزوین ظرف چند ساعت تلف شدند.
سید بهمن نقیبی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان از آماده باش اداره کل دامپزشکی قزوین و بررسی علت تلفات بیش از ۱۲۰ هزار قطعه مرغ در تاکستان خبر داد و اظهار داشت: پیرو تماس تلفنی یکی از دامپزشکان شهرستان تاکستان در ساعت  ۵ بامداد با اداره کل دامپزشکی قزوین، مبنی بر تلف شدن بیش از ۹۵ درصد مرغ های یک واحد مرغداری واقع در شهرستان تاکستان، اکیپی متشکل از مدیران اداره کل دامپزشکی قزوین و اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان به مرغداری محل وقوع حادثه اعزام و نسبت به بررسی های اولیه مبنی بر نحوه وقوع حادثه و علت تلفات غیر متعارف اقدام کردند.
وی تشریح کرد: به فاصله زمانی کمتر از یک ساعت از گزارش اولیه، ۲ مرغداری دیگر از شهرستان تاکستان و یک مرغداری در شهرستان قزوین نیز با تلفات بالا گزارش شد که مراتب به اطلاع مسئولین سازمان دامپزشکی کشور رسانیده شد و در همان ساعات اولیه معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در راس هیئتی متشکل از مدیران و کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور به استان عزیمت و پس از تشکیل کمیته بحران در اداره کل دامپزشکی تصمیمات لازم اتخاذ شد.
نقیبی خاطر نشان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته نمونه برداری و بررسی های کالبد گشایی و مشاهدات کلینیکی انجام گرفته شواهدی مبنی بر بروز بیماری خاصی را تایید نمی‌کند. عکس های محمدرضا یوسفی عکاس مهر از این حادثه را در زیر می بینید.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات شما
  •  

    اهوازی کارشناس گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    تعجب ندارد.سه سال میشه که تمام مرغداریها درگیرند.به نظر میرسد مرغدار محترم برنامه واکسیناسیون را بطور کامل انجام نداده،همه ما مرغداران میدانیم که نیوکاسا ۹۰ درصد در صورتی که واکسیناسیون انجام نشود تلفات میکیرد.

    پاسخ...
  •  

    حسین از زنجان گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    شک نکنید که مسمومیت تنفسی است . خدا به داد این مرغدارها برسد.

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    فقط کافی است این خبر روی آنتن برود،مردم مرغ را سه هزار تومان هم نمی خرند.شک نکنید این خبر برای کاهش قیمت مرغ روی آنتن میرود.Itp عزیز بعد از یکسال زیان مرغدار مواظب اطلاع رسانی باش.برادر زحمتکش جناب مهندس حسینی عزیز من دست تو را میبوسم.

    پاسخ...
  •  

    کیاسری گفت : ۹۳/۱۱/۲۱

    چه اتفاقی افتاده؟بیچاره مرغدار الان مگه بیمه حمایتش میکنه؟واقعا صحنه دردناکی بود خدا به این مرغدار زحمتکش صبر بده

    پاسخ...
  •  

    عزیز مرادی گفت : ۹۳/۱۱/۲۲

    به نظر من تنها مسمومیت شدیدباعث جنین تلفاتی مشود حال یا مسمومیت غذایی یا هوایی باشد وهیچ ربطی به واکسیناسیون یا بیماری خاصی ندارد.

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۱/۲۲

    فقط وقتى عكسها را ديدم خودم را براى چند دقيقه جاى اين مرغدارن گذاشتم و تمام وجودم به رعشه افتاد فقط خدا بهتان صبر دهد كه واقعا در اين سن و اين تلفات واقعا دردناك است و اما بيمه بايد اين عزيزان زحمتكش را حمايت كند متاسفانه از قديم گفتن هر چه سنگه مال پاى لنگه بعد از يكسال ونيم ضررهاى پى در پى حالا هم اين تلفات سنگين هميشه تمام مشگلات و ضررها متوجه توليدكنندگان است اما بقيه به سودشان خواهند رسيد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۳/۱۱/۲۳

    خدا به دادش برسه چه جوری میخواد این ضرر را جبران کنه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    افتخاری گفت : ۹۳/۱۱/۲۴

    بیشتر شبیه مسمومیت هست حتی برونشیت هم اینطور قتل عام نمیکنه

    پاسخ...
  •  

    جعفری گفت : ۹۳/۱۱/۲۴

    دامپزشکی آمده دیده نظر نداده ما با عکس نظر بدیم فقط میتوانیم هم دردی خود را اعلام کنیم با مرغ داران محترم که به تلفات خورده اند واز خدا میخواهم در این مصیبت به ایشان صبر عظیم عنایت بفرمایند

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۳/۱۱/۲۵

    صد در صد مسمومیت هوایی بود علت هم به نظر من وجود روغن تصفیه نشده در گاز شهری که آن روز بیشتر از حد بوده و موجب تولید گاز خفه کننده و مرگ آنی در چند واحد تولیدی که از گاز شهری استفاده میکردند شدهاست.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com