مرغ‌های برزیلی در راهند

مرغ‌های برزیلی در راهند
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد که به زودی بازار شاهد کاهش قیمت مرغ و لبنیات خواهد بود.
حسن رادمرد امروز با اشاره به این‌که مشکل افزایش جهانی قیمت نهاده‌های دامی، مشکل نقل و انتقال پول بر اثر تحریم‌ها علیه ایران و ایجاد مشکل حمل‌ونقل بار از بندر به مرکز، باعث شده که قیمت گوشت، مرغ و لبنیات افزایش یابد، گفت: همه این مشکلات حل شده و تا یک هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت مرغ و لبنیات صورت می‌گیرد.
او با اشاره به این‌که دولت برای نخستین‌بار تصمیم گرفته به موضوع قیمت‌گذاری مرغ ورود پیدا کند، گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای در این مورد برگزار می‌شود که براساس برآورد‌های ما با محاسبه کنجاله سویا 830 تومانی که به دامداران تحویل می‌شود و محاسبه‌ی نرخ دستمزد و سایر هزینه‌ها قیمت مرغ نباید بیش از 5000 تومان باشد.
رادمرد با اشاره به این‌که حجم قابل توجهی مرغ از برزیل به کشور وارد خواهد شد، گفت: بانک مرکزی تلاش کرده این مشکل نقل و انتقال پول را حل کند و به همین دلیل به زودی در قیمت‌ها کاهش قابل توجه شاهد خواهیم بود.
او در ادامه به موضوع تنظیم بازار در ماه رمضان پرداخت و با اشاره به این‌که حداقل 300 نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا در سراسر کشور همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها 15 هزار غرفه، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج، مرغ، روغن، خرما، گوشت و شکر را عرضه خواهند کرد.
وی افزود: 50 هزار تن برنج ایرانی به علاوه 100 هزار تن برنج تایلندی با قیمت 700 تومان، 10هزار تن مرغ منجمد وارداتی به علاوه مرغ گرم داخل، 10 هزار تن گوشت منجمد به علاوه گوشت تازه وارداتی، شکر با قیمت 1175 تومان، روغن نباتی و خرما عمده کالاهایی هستند که در این نمایشگاه‌ها وارد می‌شود.
او تاکید کرد: که قیمت کالاهای عرضه شده در این بازار‌ها 10 تا 15 درصد زیر قیمت متعارف بازارکنونی خواهد بود.
 
نظرات شما
  •  

    حمید فتوت گفت : ۹۱/۰۴/۰۶

    با بالابردن قیمت بدست خودتان ورود مرغ برزیلی را روان ودیگر کسی به شما ایراد نخواهد گرفت چرا واردات مرغ چرا نهاده را زودتر وارد نکردید وحالا قیمت مرغ یخی را 5000 تحویل میدهند وافراد جامعه هم خوشحال ولی تولید کننده ومرغدار به نابودی بیشتر نزدیکتر ونزدیکتر میشوند و وارد کننده ودلال ها خوشحال تر سال تولید وحمایت از سرمایه برزیلی بر شما پشتیبانی امور دام شعبه ایران مبارک

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۴/۰۷

    جناب راد مرد کاش کمی مردانگی و ارادهای را که در جهت حمایت از مرغدار برزیلی به کار می برید برای مرغدار هم و طن خود به خرج می دادید و به جای وارد کردن مرغ و نابود کردن وتیشه به ریشه این صنعت زدن جلوتر به فکر وارد کردن نهادهای مرغداری میافتادید تا امروز با افت تولید مرغ مواجه نشویم و مرغدار بدبخت ناگزیر نباشد کنجاله سویای کیلوئی 400 تومانی را به قیمت 1700 تومان ان هم به شکل پرداخت نقدی و پول فوری تهیه نماید که صد البته با شرایط نابسامان اقتصادی موجود که ان هم از برکت (!) میباشد کار را به اینجا برساند که امروز بجای حمایت از تولید کننده داخلی از مرغدار برزیلی حمایت شده و مرغ از انجا وارد بشود والبته این وسط چی عاید بعضی ها می شود و جیب چه کسانی از تصمیم گیرنده گان چقدر پر خواهد شددر جراید و رسانه های ملی سنگ مردم کم بضاعت و قشر اسیب پذیر را هی به سینه میزنند را خدا عالم است
    مهمتر اینکه به بهانه تحویل کنجاله سویا به مرغدار 40 روز پیش از طریق اتحادیه مرغداران پول کنجاله سویا را نقدا به قیمت کیلوئی 836 تومان از مرغدار دریافت کرده دریق از تحویل 1 کیلو از کنجاله سویا سوال این هست که مسئول این بی نظمی ها کیست؟ مگر نه این است که قیمت کنجاله سویا کیلوئی 430 تا 470 نبود ؟ چرا هر کیلو 836 تومان از مرغدار پول گرفته شده ؟ ایا این در جای خود کم فروشی و گران فروشی نیست ؟
    کدام وزارتخانه و کدام دستگاه دولتی متولی این نابسامانی است ؟اصلا متولی صنعت مرغداری کدام وزارتخانه هست ؟

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۴/۱۵

    با سلام.یک مرغدار باید دردشو به کی بگه؟کو کجاست این سویای 830 تومانی؟بله هست میدونین کجاست؟دست دلال های بازار.من 2 ماه پیش مجبور شدم یک کیلو سویا رو به قیمت 2000 تومان بخرم.آقایان مسئول شما هم با دلال ها منفعتتون یکجاست.من خودم کسانی رو میشناسم که سویای 830 تومانی رو به قیمت 1800 میفروشن و یک شبه ره صد ساله رو میرن.فقط با یک تلفن 2 برابر سود میکنن.نه عزیزان من.یک سری از افراد هستن که از این آشفته بازار خوب پولی به جیب زدن و میزنن.وقتی 2 ماه پیش کل استان رو برای یک تن سویا زیر و رو کردم وقتی حتی حاظر به پرداخت بیشتر از 2000 تومان بودم شما مسولین کجا بودین؟مرغداری یکی از از پر استرس ترین شغلهاست.شب و روز دوری از خانواده کمبود نهاده افزایش قیمت نهاده افزایش قیمت جوجه یک روزه با هزار مشکلات وقت فروش مرغ با هزینه تولید بالا واردات مرغ از برزیل و نابود کردن مرغدار . به نظر شما این همون وعده حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی هست؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com