مرغ‌دار‌ان نقدینگی می‌خواهند

مرغ‌دار‌ان نقدینگی می‌خواهند

دولت باید با پرداخت نقدینگی به مرغ‌دار‌ان از کاهش انگیزه آن‌ها برای جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ جلوگیری کند.
دکتر سیدمهدی میرسلیمی‌ ـ رییس هیات مدیره انجمن جوجه یک‌روزه ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص احتمال کاهش جوجه‌ریزی توسط مرغ‌دار‌ها در چند ماه آینده گفت: وقتی نهاده‌ها در سطح جهانی گران شود و در داخل نیز مرغدار‌ها مجبور به پرداخت نقدی قیمت نهاده‌ها باشند، بنابراین برای جوجه‌ریزی با تردید مواجه شده و به دلیل عدم اطمینان نسبت به آینده از جوجه‌ریزی خودداری می‌کنند.
وی با بیان این که تاکنون هیچ یک از قول‌هایی که به مرغداران در خصوص استمهال وام‌ها و پرداخت نقدینگی داده شده، انجام نشده است، افزود: اگر قیمت مرغ به طور مصنوعی در کشور پایین نگه داشته شود و در مقابل قیمت نهاده‌ها بالا باشد و هیچ حمایتی هم از سوی دولت صورت نگیرد، تولیدکنندگان از ریسک خودداری کرده و به جای این که سرمایه خود را صرف جوجه‌ریزی کنند، با سپرده‌گذاری در بانک‌ها سود آن را دریافت می‌کنند.
میرسلیمی‌ خاطرنشان کرد: اگر دولت دوراندیشی نکند و افزایش قیمت نهاده‌ها، گازوئیل و دستمزد و بسیاری موارد دیگر را در قیمت تمام شده مرغ لحاظ نکند، همچون سال‌های قبل با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
رییس هیات مدیره انجمن جوجه یک‌روزه یادآور شد: در حال حاضر به دلیل این که پرداخت قیمت نهاده‌ها نیز به یورو تبدیل شده و یورو نیز نسبت به دلار دارای نوسان قیمت است، افزایش قیمت بیشتری در نهاده‌ها به وجود می‌آید.
وی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل وجود بازار صادرات مشکل جوجه‌ریزی نداریم، گفت: اگر قیمت‌های کنونی مرغ دچار نوسان زیادی نشود، می‌توان انتظار داشت که کاهش جوجه‌ریزی و در نتیجه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در چند روز آینده به وجود نیاید.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت جهانی نهاده‌ها حتی اگر دولت بخواهد هم قادر به تهیه نهاده‌های ارزان نیست، گفت: در این راستا دولت باید با پرداخت نقدینگی به مرغ‌دار‌ها از کاهش انگیزه مرغ‌دار‌ها برای جوجه‌ریزی جلوگیری کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com