مرغداری‌ها به نظرات بهداشتی توجه کنند

مرغداری‌ها به نظرات بهداشتی توجه کنند

علی دهباشیان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به پرورش دهندگان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از ورود ویروس عامل بیماری‌ها به مرغداری و واحدهای پرورشی خود، به این نظرات توجه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برای داشتن یک مرغداری سالم، مرغداران نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل‌های دامپزشکی و تشدید اقدامات امنیتی زیستی شامل جلوگیری از ورود و خروج افراد متفرقه، ضدعفونی کامل مرغداری‌ها، تعویض لباس به هنگام ورود افراد، ضدعفونی تمام خودروها از جمله خوردوهای حمل و نقل اقدام کنند.
وی ادامه داد: تمام کارشناسان واحدهای پرورشی نسبت به بررسی دقیق وضعیت مزارع پرورشی زیر پوشش خود را اقدام کنند و با انجام واکسیناسیون مناسب نسبت به ایجاد ایمنی بیشتر علیه بیماری نیوکاسل اهتمام جدی داشته باشند.
وی افزود: بیمه طیور یکی از مسائل مهم در هنگام وقوع حوادث است و همچنین کنترل فاصله مناسب بین جوجه‌ریزی در هنگام تلفات بالا و غیرمتعارف از دیگر تدابیر کنترل بیماری است و کادر فنی جهاد کشاورزی و دامپزشکان شبکه دامپزشکی آمادگی هرنوع مشاوره فنی به مرغداران متقاضی را دارند.
دهباشیان خاطرنشان کرد: این بیماری قابل انتقال به انسان نبوده اما با توجه به اینکه عامل بیماری، ویروسی است در شرایط مساعد بین پرندگان به سرعت منتشر شده و سبب تلفات بالایی می‌شود و علایم این بیماری (نیوکاسل) شامل فلج گردن، افتادگی یال، بی‌اشتهایی، اسهال، درگیری تنفسی و در نهایت مرگ و میر سریع پرندگان است و از مرغداران درخواست می‌شود در صورت بروز این علائم مراتب را در اسرع وقت اطلاع دهند
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com