مرغداری‌ها از عرضه مرغ گرم به بازار زنجان خودداری می‌کنند

مرغداری‌ها از عرضه مرغ گرم به بازار زنجان خودداری می‌کنند

 رییس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ فروشان زنجان گفت: با توجه به این‌که قیمت مرغ گرم از سوی سازمان بازرگانی کیلویی 2 هزار تومان تعیین شده، به همین دلیل در عرضه مرغ به بازار توسط واحدهای مرغداری با مشکل مواجه هستیم و مرغ در بازار توزیع نمی‌شود. 

سید ناصر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که متاسفانه در برخی موارد در زنجان، مشکل نبود مرغ گرم به اوج می‌رسد و اخیراً نیز چنین مشکلی در بازار وجود داشته است، توضیح داد: سازمان بازرگانی، قیمتی را برای مرغ تعیین کرده و مرغداری‌ها نیز به دلیل به صرفه نبودن این قیمت برایشان، از عرضه مرغ گرم خودداری می‌کنند؛ هم اکنون این مشکل از 4 روز پیش در زنجان وجود دارد. 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت مرغ مصوب در دیگر استان‌های کشور از قیمت مرغ در استان زنجان بسیار بیشتر است، مرغداری‌های استان از این امر ناراضی هستند و مرغ به بازار ارایه نمی کنند. این در حالی است که این مرغداری‌ها مرغ گرم خود را به متقاضیانی از استان‌های دیگر که مرغ را با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند، عرضه کرده و از ارایه به بازار زنجان خودداری می کنند. 
این مقام مسوول با بیان این‌که در استان های دیگر قیمت مرغ گرم بسیار بالاتر از زنجان است، تصریح کرد: در استان های دیگر از جمله تهران قیمت مرغ برای کشتار توسط کشتارگاه‌ها 2 هزار و 200 تومان است و با توجه به این امر، واحدهای مرغداری از عرضه مرغ به استان خودداری کرده و به دیگر استان‌ها مرغ می‌فروشند. 
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان زنجان، افزایش قیمت حامل‌های انرژی را از جمله دلایل این اقدام واحدهای مرغداری دانست و با بیان این‌که نمی‌توان به آنها در این زمینه ایرادی وارد کرد، گفت: سوال اصلی از مسوولان سازمان بازرگانی استان این است که چرا قیمت‌ها را در زنجان متناسب با قیمت کشور تعیین نمی‌کنند تا امروز مرغ گرم در مرکز استان به مدت 4 روز عرضه نشود. این در حالی است که در این زمینه نامه نگاری‌های صورت گرفته، اما مسوولان سازمان بازرگانی بر قیمت مرغ گرم برای کشتار از قرار کیلویی 2 هزار تومان تاکید دارند. 
موسوی عنوان کرد: در حالی که هم اکنون مرغ گرم در بازار وجود ندارد و مردم به اجبار از مرغ منجمد مصرف می‌کنند، مشاهده می‌شود که ران و سینه مرغ به صورت بسته بندی و قطعه قطعه شده در بازار عرضه می‌گردد. حال سوال اینجاست که اگر مرغ به بازار عرضه نمی شود، پس این قطعات مرغ بسته بندی شده توسط چه کسانی به بازار می‌آید و اگر مرغ وجود دارد، چرا اجازه نمی دهند به قیمت منطقی مرغ به بازار عرضه شود. 
وی با بیان این‌که در این زمینه نمی‌توان واحدهای مرغداری را متهم کرد، خاطرنشان کرد: اگر قیمت مرغ در استان با کار کارشناسی، تعیین شده، چرا از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست و در غیر این صورت، چرا باید قیمت غیر منطقی در زنجان تعیین می‌شد تا هم اکنون نتوان نیاز مردم را برطرف کرد. 

 

 
کلمات کلیدی عدم توزیع مرغ گرم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com