مرغداریهای دارای پروانه در لرستان بیمه شدند

مرغداریهای دارای پروانه در لرستان بیمه شدند
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان لرستان از بیمه مرغداریهای دارای پروانه در این استان خبر داد.
احسان سلیمانی در خرم آباد در سخنانی با اشاره به کنترل بیماری های طیور در استان لرستان اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل دامپزشکی استان لرستان در سالجاری میزان تلفات طیور در واحدهای مرغداری 80 درصد نسبت به مدت مشابه خود کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 13کانون توسط اداره کل دامپزشکی استان لرستان معدوم سازی شده است، ادامه داد: این در حالیست که با نظارت، کنترل و واکسیناسیون طیور در سال جاری ما تنها سه واحد مرغداری را معدوم سازی کردیم
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه این اقدامات با همکاری بخش خصوصی در استان انجام گرفته است، عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مرغداری هایی که پروانه بهره برداری بهداشتی را از سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی دریافت کرده اند همگی بیمه شده اند.
سلیمانی با تاکید بر اینکه مرغداری هایی که به صورت سنتی فعالیت می کنند از هیچ گونه خدمات اداره کل دامپزشکی استان برخوردار نخواهند بود بیان داشت: این مرغداری ها نه از تسهیلات بیمه ای و نه مجوز جوجه ریزی برخوردار نخواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی و اداره کل دامزشکی استان بیماریهای طیور از قبیل نیوکاسل، آنفولانزا و... در سطح مرغداری های لرستان کاهش چشمگیری داشته است عنوان کرد: در حال حاضر کار واکسیانسیون طیور توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و همچنین نظارت بر نحوه مصرف، ورود واکسن به استان و جوابدهی واکسن نیز توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر12 اکیپ فعال واکسیناسیون طیور در استان فعالیت دارند، یادآور شد: در حال حاضر سالانه بین 12 تا 25 میلیون قطعه جوجه گوشتی در لرستان واکسینه می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com