مرغدارها ملزم به دریافت پروانه هستند

مرغدارها ملزم به دریافت پروانه هستند

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در جهت کاهش قیمت تمام شده مرغ گوشتی در استان اقداماتی اساسی صورت می‌گیرد.
مسعود محمدیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این اقدام در راستای کمک رسانی به خرید مردم انجام می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این کار به عمل آمده است.
وی افزود: در حال حاضر950 واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت می‌کند که اکثر آنها فاقد استانداردهای لازم برای این کار هستند.
وی ادامه داد: علمی نبودن روش تولید و عدم استفاده از تجهیزات مناسب و پیشرفته در واحدهای مرغداری یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن قیمت مرغ است که امید است با انجام اقدامات لازم کاهش قیمت مرغ را در بازار باعث شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در تشریح اقدامات لازم برای کاهش قیمت تمام شده مرغ عنوان کرد: نوسازی واحدهای تاسیس شده مرغداری، ارایه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهینه از سوخت در واحدها و پیشگیری از ابتلای طیور به بیماری‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا عملیاتی می‌شود.
وی اضافه کرد: تجهیز واحدهای مرغداری به امکانات پیشرفته، استفاده از یافته‌های تحقیقاتی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و ارایه روش‌های جدید برای افزایش تولید در واحدهای فعلی با استفاده از فناوری‌های جدید نیز از جمله اقداماتی است که در برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای کاهش قیمت تمام شده مرغ انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی نیز برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی تشکیل و آموزش‌های لازم برای این کار به آنها داده می‌شود.
محمدیان اعلام کرد: در دور سوم سفر هیات دولت به آذربایجان‌شرقی 40 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری جهت نوسازی واحدهای مرغداری در نظر گرفته شده است که در سال آینده ابلاغ خواهد شد و واحدهای مرغداری خواهند توانست برای نوسازی امکانات و ساختمان های خود از آن بهره مند شوند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در پایان تصریح کرد: مقرر شده است کلیه واحدهای مرغداری گوشتی در عرض یک سال پروانه فعالیت دریافت کنند و در این راستا برنامه‌های لازم برای معرفی و اقدام واحدهای مرغداری گوشتی انجام شده و پس از پایان مهلت داده شده هیچ گونه خدماتی به واحدهای بدون مجوز ارائه نخواهد شد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com