مرغداران کویتی در کشمکش با هزینه های تولید

مرغداران کویتی در کشمکش با هزینه های تولید

رئیس هیئت مدیرۀ شرکت مرغداری کویتی الوهیب ، آقای حمید الوهیب ، اذعان کرد مزرعه داران کویتی نیز به دنبال افزایش جهانی مخارج تولید با چالش ها و مشکلات آن در کشمکش هستند.  وی افزود : "اغلب صاحبان مزارع مجبور به گرفتن وام از بانک ها هستند و صنعت مرغداری از مقامات مسئول و مربوطه در وزارت بازرگانی و صنایع و همچنین مقامات مسئول در صنعت کشاورزی درخواست نموده اند که به مشکلات آنها توجه کنند و راه حلی ارائه بدهند .

الوهیب در اعتراض به واکنش مسئولان اظهار کرد علیرغم جایگاه ویژه ای که صنعت مرغداری در شبکۀ غذایی کشور دارد و نیز حجم بالای تولیدات داخلی تخم مرغ ، مسئولان ذیربط واکنش ضعیفی از خود نشان داده اند.

-          محدودیت تولید خوراک

رئیس هیئت مدیرۀ شرکت مرغداری "المبارکیه" ، آقای عبدالعزیز الصراف که در روز 700 کارتن تولیدات تخم مرغ دارند بیان کرد مزارع مرغداری به دنبال کمبود نهاده سویای طیور با ضرر و زیان مواجه شدند . ما مجبور به واردات این نهاده به ویژه از هندوستان شده ایم . وی اذعان داشت مخارج تولید تخم مرغ طی 3 سال گذشته در تمام جهان تا 300درصد افزایش یافته که شامل هزینه های خوراک و دارویی هم می باشد و هنگامیکه مزرعه داران برای جبران این ضرر قصد داشتند قیمت تخم مرغ را بالا ببرند تعاونی ها مخالفت کردند و آنها را متهم به سود جویی از جیب مشتری ها کردند.

کارشناس مرغداری آقای محمد الفوریح (Al-Furaih) اظهار کرد که صنعت مرغ و تخم مرغ کویت بایستی با کنترل قیمت خوراک ، تعدیل قیمت تخم مرغ مصرفی در تعاونیها پشتیبانی و حمایت  شود.  

 
کلمات کلیدی مرغداری در آسیا مرغ
نظرات شما
  •  

    زارع گفت : ۹۹/۰۱/۲۷

    ببخشید قیمت مرغ در کویت چند است به چه قیمتی مرغ را از ایرانیها می خرند با تشکر

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com