مرغداران خراسان ‌رضوی امروز تجمع می‌کنند

مرغداران خراسان ‌رضوی امروز تجمع می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان ‌رضوی گفت: اعضای این اتحادیه به سبب زیان 36 میلیارد تومانی امروز مقابل اداره کل جهاد کشاورزی استان تجمع می‌کنند.
محمد منتظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در مشهد اظهار داشت: هزینه تولید هر تخم مرغ بالغ بر هزار و 300 تومان و فروش آن بین 600 تا 700 تومان در بازار است.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌ رضوی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی به مجموعه تولید‌کنندگان تخم‌مرغ در استان روزانه 150 میلیون تومان زیان وارد می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان ‌رضوی با تاکید بر اینکه مشکلات به‌ وجود آمده شامل تمام تولیدی‌های مرغ تخم‌گذار در کشور می‌شود، افزود: این بحران به این دلیل است که دولت درصدد است با قیمت‌گذاری و سیاست‌های دخالت‌گرایانه خود تخم مرغ را ارزان‌تر از قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برساند و این کارمنجر به زیان تولیدکننده‌ها می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس خواست و تشویق دولت به رساندن میزان تولید استان به 3 هزار تن، تولیدکنندگان در نهایت به تولید 400 تن رسیده‌اند که بر خلاف وعده داده شده به خرید رقم مازاد تا کنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته و به اجبار تولید اضافی روزانه وارد بازار شده و موجب کاهش بیشتر قیمت می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان‌ رضوی تصریح کرد: اگر بحث صدور پروانه و اختیار قانونی کنترل جوجه‌ریزی را بتوانیم از دولت بگیریم، این ‌کار عملی است و در غیر این صورت تمام تلاش‌های ما به بن‌بست می‌انجامد‌.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com