مرغداران برای نگهداری مرغ تولیدی با بحران جدی مواجهند

مرغداران برای نگهداری مرغ تولیدی با بحران جدی مواجهند

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گیلان گفت: در تنظیم بازار باید از ساز و کارهایی بهره گیری شود که با حداقل هزینه و بار مالی، حداکثر بازدهی و نتیجه را داشته باشد.
حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خزر - با بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه سیاست‌های وزارت بازرگانی از ابتدای پذیرش مسوولیت تنظیم بازار مرغ، مورد انتقاد و اعتراض مرغداران بوده است.
وی افزود: در مکاتباتی که با سازمان بازرگانی و معاونت بهبود تولیدات دامی گیلان داشته و رونوشت آن را نیز به استانداری ارسال کرده‌ایم، تقاضا کردیم با توجه پیش بینی افزایش قیمت مرغ از اواسط تیر و مرداد و در پیش بودن ماه رمضان از یک سو و نیز مازاد بودن مرغ تولیدی و پایین بودن قیمت آن در حال حاضر، مرغ مازاد بر نیاز استان در قالب طرح ذخیره سازی، جمع آوری تا در مواقع کمبود وارد بازار شود اما تاکنون هیچ پاسخ مثبت و روشنی به این تقاضا دریافت نشده است.
اسدالله نژاد عنوان کرد: به جهت افزایش شدید دمای هوا، شاهد تلفات سنگین گرمازدگی در بسیاری از مرغداری‌ها بوده‌ایم؛ مرغداران برای نگهداری مرغ تولیدی با بحران جدی مواجه بوده و متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به مقطعی بودن این وضعیت و افزایش احتمالی قیمت از اواسط تیرماه، افزود: وزارت بازرگانی به جای صدور مجوز واردات مرغ از کشورهایی مانند ترکیه و خروج بی مورد ارز از کشور، مبادرت به خرید مرغ‌های مازاد بر نیاز کشور کند؛ این اقدام ضمن رهایی مرغداران از وضعیت نامناسب به وجود آمده ناشی از قیمت پایین مرغ در کشور، برای وزارت بازرگانی نیز خرید مرغ داخلی از نظر قیمت مناسب تر از مرغ خارجی تمام خواهد شد.
وی گفت: مسوولان بازرگانی در ایام عید در جهت حمایت از تولیدکنندگان و حل مشکلات آنان در طی سال حرف‌های قشنگی می‌زدند و زمانی که مرغ قیمت منطقی و واقعی خود را داشت برای کاهش قیمت آن اصرار داشتند و حالا که مرغداران متضرر می‌شوند و مرغ های تولیدی روی دستشان آمده عملا نظاره گر هستند و کاری نمی‌کنند.
اسدالله نژاد افزود: اگر وزارت بازرگانی این موقعیت مناسب برای ذخیره سازی مرغ را از دست بدهد آن وقت برای تنظیم بازار مرغ در مواقع کمبود یا باید مرغ‌های وارداتی با کیفیت نامعلوم خریداری کند و یا همانند عید از روش‌هایی غیرقانونی برای کاهش قیمت‌ها استفاده کند که هیچ یک از این دو راهکار مناسب نیست.

 
کلمات کلیدی ذخيره ذخیره سازی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com