مرغداران افزایش قیمت خرید مرغ را خواستار شدند

مرغداران افزایش قیمت خرید مرغ را خواستار شدند

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی استان تهران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، مرغداران خواهان افزایش قیمت خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام از واحدهای تولیدی هستند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،"محمد یوسفی" گفت: در زمان حاضر هزینه تولید هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده بدون احتساب سود برای واحدهای تولیدی 18 هزار ریال است در حالی که شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم مرغ زنده را با قیمت 15 هزار و 700 ریال از واحدهای تولیدی خریداری می کند.
وی با بیان آنکه در روزهای اخیر با کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار، انگیزه تولید در پرورش دهندگان مرغ گوشتی از بین رفته و با این ترتیب در آینده نزدیک شاهد جذب نشدن جوجه یکروزه و پایین آمدن قیمت آن خواهیم بود، افزود: تنها در 2 روز گذشته قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با 1500 ریال کاهش از پنج هزار ریال به سه هزار و 500 ریال رسیده است.
یوسفی با اشاره به نامه اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی استان تهران خطاب به "محمدرضا اسکندری" وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: این اتحادیه در نامه یادشده نسبت به وضعیت موجود اعلام خطر کرده است.
به گفته وی، در صورتی که برای جلوگیری از کاهش بی رویه قیمت و زیان مرغداران اقدام جدی صورت نگیرد،‌ شاهد ورشکستگی تولیدکنندگان گوشت مرغ و واحدهای مرغ مادر گوشتی خواهیم بود و در آینده نه چندان دور، مجددا تولید کاهش و قیمت گوشت مرغ افزایش خواهد یافت.
وی با بیان آنکه قیمت خرید کنونی مرغ زنده توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای ذخیره سازی قیمت مناسبی نبوده و نمی تواند چاره ساز باشد، افزود: این اتحادیه پیشنهاد می کند برای رفع نسبی بحران پیش رو، قیمت خرید برای ذخیره سازی دست کم به میزان هر کیلوگرم مرغ زنده 18 هزار ریال تعدیل شود و هرچه سریعتر مسئولان تنظیم بازار و ذخیره سازی اقدام به خرید و جمع آوری تولیدات مازاد بر مصرف در بازار کنند.
یوسفی در ادامه با اشاره به مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بانکها حتی یک ریال نقدینگی در اختیار واحدهای تولیدی قرار نداده اند و هیچ اقدامی در خصوص مصوبه دولت برای استمهال تسهیلات مرغداران نیز صورت نگرفته است.
به گفته وی، این تسهیلات برای تولید مرغ با قیمت هشت هزار ریال در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته بود در حالی که هم اکنون هزینه تولید به بیش از 2 برابر (18 هزار ریال) افزایش یافته است.

 
کلمات کلیدی قيمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com