مرغ و گوشت به قدر کافی روانه بازار شد

مرغ و گوشت به قدر کافی روانه بازار شد

فارس: قائم مقام معاون امور دام گفت: مردم هیچ نگرانی از نظر تأمین مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز نداشته باشند که به قدر کافی تولید و ذخیره‌ها روانه بازار شده است.
حسین دماوندی‌نژاد افزود: عرضه گوشت مرغ گرم به قیمت هر کیلو 2 هزاو 850 تومان، مرغ منجمد 2 هزارو 300 تومان و نیز گوشت قرمز بنابر کیفیت آن با استخوان و بی‌استخوان به قیمت‌های متفاوت در سراسر کشور عرضه می‌شود.
وی افزود:‌ برخی از مرغ‌هایی که توسط مرغداران به صورت مستقیم عرضه می‌شود به قیمت 2 هزارو 550 تومان عرضه می‌شود که در مقابل دان مرغ به صورت مدت‌دار به آنها عرضه می‌شود.
قائم مقام معاون امور دام با اشاره به اینکه تولید گوشت مرغ امسال به رقم یک میلیون 550 هزار تن می‌رسد، افزود: با توجه به ذخیره کافی گوشت مرغ هیچ مشکلی از نظر تولید عرضه وجود ندارد.
دماوندی‌نژاد تصریح کرد: با وجود شروع ماه مبارک رمضان اما قیمت بازار پروتئین متعادل شده و نسبت به سال گذشته بازار از تعادل نسبی خوبی برخوردار شده است.
وی در مورد اختصاص 800 میلیارد تومان به مرغداران و دامداران برای سرمایه در گردش افزود: توزیع این رقم توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و از یکی دو روز پیش گشایش اعتبار در بانکها انجام شده از طرفی توزیع اعتباری استانی از طرف معاونت امور دام براساس برنامه‌ تولید هر استان به بانکهای عامل ابلاغ شده است.
قائم مقام معاون امور دام در پاسخ به این پرسش که این تسهیلات چه زمانی بدست مرغدار می‌رسد، گفت: نمی‌دانیم توزیع تسهیلات برای مرغداران کی انجام می‌شود اما توزیع استانی توسط دفتر نظام بهره‌برداری در معاونت امور دام مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است.
دماوندی‌نژاد در مورد اعتراض برخی مرغداران به رقم 2 هزارو 850 تومان افزود:‌ این رقم را خود مرغداران از طریق مسئولان اتحادیه‌های سراسری تصویب کردند و در قبال آن خودشان خواستار دریافت دان مرغ به صورت مدت‌دار بجای پول نقد شده‌اند.
وی افزود: دولت در حال حاضر برای تعادل بازار خرید مرغ مازاد ندارد و همچنین مرغ‌های ذخیره شده روانه بازار می‌شود.
قائم مقام معاون امور دام افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های تولید مرغ را به صورت مدت‌دار تا 4 ماهه و نهاده‌های تولید دام را تا 9 ماهه در اختیار دامداران قرار می‌دهد.
دماوندی‌نژاد خاطرنشان ساخت: بازار گوشت و مرغ در حال حاضر در یک تعادل بسر می‌برد و اگر از یکی دو هفته آینده عرضه بیشتر از تقاضا شد وارد بازار خرید می‌شویم.
وی تصریح کرد: روزانه گوشت قرمز و مرغ وارد بازار توزیع می‌شود و نه تنها در 110 مرکز تهران بلکه در سراسر کشور عرضه می‌شود.
قائم مقام معاون امور دام تصریح کرد:‌ به وزارت بازرگانی اعلام کرده‌ایم هر مقدار که واحدهای صنفی و شرکتهای تعاونی گوشت قرمز و مرغ بخواهند معرفی کنند در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
قائم مقام معاون امور دام خاطرنشان ساخت:‌ ذخیره مطمئن و تولید فراوان باعث شده قیمت مرغ و گوشت با وجود ورود به ماه مبارک سیر نزولی پیدا کرده است.
دماوندی‌نژاد افزود: با تفاهم با سازمان میادین میوه و تره‌بار و نیز واحدهای صنفی زیر نظر وزارت بازرگانی در مراکز عمده تقاضای مردم اقلام پروتئینی عرضه می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: برخی از استانها از سهمیه‌ اولیه تقاضای بالاتری ارائه دادند که بلافاصله تقاضای آنها برای دریافت گوشت و مرغ اجابت شد و برخی استانها نیز به دلیل عرضه طبیعی تولید داخل به سقف سهمیه خود نرسیدند.

 
کلمات کلیدی توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com