مرغ مورد نیاز کشور تامین است

مرغ مورد نیاز کشور تامین است
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران با بیان این که در حال حاضر مرغ مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، قیمت ۷ هزار تومان برای هر کیلو مرغ در بازار مصرف را منطقی ندانست. محمد یوسفی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری های سراسر کشور با قیمت ۴۰۰۰ تا ۴۱۰۰ تومان به فروش می رسد که این قیمت در محل کشتارگاه حدود ۵۸۰۰ تومان است.
وی اظهارکرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در میادین میوه وتره بار کشور به طور میانگین ۶۰۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان است ، در حالی که قیمت این محصول در بازار مصرف بیش از ۶۸۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان عرضه می شود که این قیمت منطقی نیست.
این فعال بخش خصوصی قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ را ۶۰۰۰ تا ۶۱۰۰ تومان عنوان کردو گفت: متاسفانه تفاوت قیمت در سیستم عمده فروشی و خرده فروشی بسیار زیاد است که باید از طریق سیستم های نظارتی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان این که هم اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی زیان ده هستند، تصریح کرد:
از ابتدای سال تاکنون قیمت نهاده های طیور حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، بنابراین نباید انتظار داشت که قیمت مرغ افزایش چندانی نداشته باشد.
یوسفی ادامه داد: براساس توافق های قبلی، باید هر دو تا سه ماه یک بار جلسه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی برگزار می شد تا قیمت کف و سقف هر کیلوگرم مرغ متناسب با قیمت تمام شده تعیین شود تا تولیدکنندگان نیز کمتر دچار ضرر و زیان شوند.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران سرانه مصرف مرغ در کشور را ۲۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی از ابتدای سال تاکنون ماهانه ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است، بنابراین مشکلی در تولید مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد.
به گفته یوسفی ، سال گذشته حدود ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com