مرغ مورد نیاز مردم برای عید نوروز ذخیره‌سازی شده است

مرغ مورد نیاز مردم برای عید نوروز ذخیره‌سازی شده است

رییس سازمان بازرگانی استان مرکزی از آماده به کار 223 بازرس و کارشناس به منظور مقابله با گرانی‌های کاذب عید نوروز خبر داد.
به گزارش ایسنا، اصغر عالیخانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از امروز نمایشگاه عرضه محصولات فصلی در اراک به مدت 10 روز آغاز می‌شود، گفت: به منظور مقابله با گرانی‌های کاذب احتمالی در این دوران، بازرسان سازمان بیش از سنوات گذشته، کنترل خود را روی مباحث قیمتی اقلام مورد نیاز و مهم خانوار اعمال می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که طرح نظارت نوروزی سال 1389 از 11 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 20 فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد، گفت: تمامی اقلام خوراکی مورد نیاز مردم استان در این برهه زمانی شناسایی و نیاز استان مشخص شده و این در حالی است که تمامی کمبودهای احتمالی استان از سایر استان‌ها تامین و از 25 اسفندماه در سطح استان توزیع می‌شود.
عالیخانی در خصوص بازرسان افزود: 24 بازرس از کادر سازمان، 60 بازرس طرح تشدید، 73 بازرس از مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها، 16 کارشناس سازمان در حوزه‌های کالایی و خدماتی و 50 ناظر افتخاری در این دوران فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص ورود بخش خصوصی به سازمان بازرگانی استان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی دولت مردان کشور، گستردگی فعالیت‌های بخش خصوصی است و این در حالی است که سازمان بازرگانی استان مرکزی از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نکرده و در این راستا توانسته موفقیت‌های شایانی کسب کند.
عالیخانی با تاکید بر این‌که گروه‌های بازرسی در این ایام متشکل از گروه‌های دونفری هستند، اظهار کرد: با توجه به این‌که طرح ستاد نوروزی به عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان بازرگانی محسوب می‌شود، تنها به منظور رسیدگی به تخلفات صنفی، تعزیرات حکومتی وارد عرصه می‌شود و با متخلفین طبق قانون برخورد می‌شود.
وی در خصوص میزان ذخیره سازی استان تصریح کرد: با توجه به تجربه سنوات گذشته، مقدار نیاز مصرفی استان شناسایی و به همان میزان ذخیره سازی انجام شده است و این در حالی است که به محض مشاهده کمبودی در استان، این میزان مواد غذایی و میوه ذخیره شده وارد بازار می‌شود.
عالیخانی ادامه داد: پرتقال از استان مازندران و سیب از استان آذربایجان از جمله میوه‌هایی هستند که به منظور تنظیم بازار سال جدید در نظر گرفته شده‌اند و این در حالی است که با رایزنی‌های انجام شده احتمال ذخیره‌سازی موز نیز برای استان تا قبل از ورود این اقلام مصرفی به بازار وجود دارد.
وی با اشاره به این‌که هم اکنون مرغ کشتار روز با قیمت 2600 تومان در حال عرضه است، تصریح کرد: با توجه به این‌که هم اینک قیمت مرغ توزیع شده در استان به نسبت سایر استان های کشور با اختلاف قیمتی کمتر از حدود 300 تومان نیز عرضه می‌شود، مرغ مورد نیاز مردم برای عید نوروز ذخیره سازی شده و در صورت نیاز بازار بلافاصله از طریق تعاونی مربوطه عرضه می‌شود.
عالیخانی با بیان این‌که ذائقه مصرفی مردم استان گرایش کمتری به گوشت منجمد دارد، گفت: تزریق گوشت منجمد به بازار مصرفی استان، تاثیرات شایانی ندارد و این درحالی است که به منظور با مقابله با گرانی احتمالی بازار گوشت قرمز، سه محموله گوشت خام از سایر استان‌های کشور خردیداری شده که در صورت نیاز وارد بازار می‌شود.
وی درصدی از گرانی قیمت‌ها را در این ایام امری عادی تلقی کرد و افزود: با توجه به اینکه کشورایران نیز مانند سایر کشورها، درگیر مشکلات ناشی از تورم است، از این رو میزانی از این گرانی‌ها امری عادی تلقی می‌شود و این در حالی است که سازمان بازرگانی تمام تلاش خود را در این دوران معطوف جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها کرده است.
عالیخانی در خصوص تعداد پایگاه‌های در نظر گرفته شده برای بازرسین اظهار کرد: تاکنون تعداد دقیق این پایگاه‌ها مشخص نشده و این در حالی است که تعداد پایگاه‌ها در استان و بالتبع در شهرستان اراک به نسبت سال گذشته افزایش دارد.
وی با بیان اینکه، تولید کنندگان می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیر گذار در تنظیم قیمت‌ها باشند، افزود: کنترل به موقع و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در مقاطع حساس از جمله مهم‌ترین وظایف تولید کنندگان است.
عالیخانی تصریح کرد: در حال حاضر سیستم توزیع کشور دچار ایراداتی شده که این مهم به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور مطرح است.
وی در خصوص تاثیر میوه تزریق شده توسط این سازمان در بازار مصرفی بیان کرد: با توجه به این‌که سازمان در راستای برطرف کردن نیازهای مردم در سطح کشور اقدام می‌کند، با توزیع این میزان میوه تنها می‌تواند 20 درصد از نیاز مصرفی مردم را تامین می‌کند.
رییس سازمان بازرگانی استان مرکزی در پایان مهم‌ترین هدف دولت دهم را حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست و گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، اجناسی که مورد نیاز مردم است با قیمتی مناسب وارد بازار می‌شوند.
 

 
کلمات کلیدی اراک ذخیره سازی مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com