مرغ منجمد راه گشای بحران صنعت مرغداری

مرغ منجمد راه گشای بحران صنعت مرغداری

پیوندی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسکانیوز، گفت: متاسفانه طرح ساماندهی مرغ  نتوانسته نوشته ها و فرضیه های گفته شده را محقق کند و تنها زمانی موثر واقع شد که عرضه و تقاضای بازار متعادل بود.
وی افزود: در طرح ساماندهی نوسان قیمت دان قابل کنترل نخواهد بود، زیرا این افزایش قیمت دان و کاهش قیمت مرغ یک امتیاز برای تولیدکنندگان سویا در بخش خصوصی به همراه داشته است.
پیوندی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، قیمت سویا 35 درصد افزایش داشته که جمع این موارد، منجر به متضرر شدن تولیدکنندگان می شود.
وی افزود: مجریان طرح، محل فروش را در نظر نگرفته اند و تنها 10 درصد از تولید مرغدار را با قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 150 تومان خریداری می کنند و قیمت مرغ در حال حاضر به هزار تومان رسیده است.پیوندی گفت: طرح ساماندهی مرغ  در ماه رمضان با موفقیت نسبی همراه بود چرا که تولید پایین و مصرف بالا بوده و با شرایط فعلی که تولید افزایش یافته و مصرف پایین می آید، کنترل بازار توسط طرح، امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: تنها راه ساماندهی به وضعیت مرغ، رواج فرهنگ استفاده از مرغ های منجمد در جامعه است. باید فرهنگ مصرف مردم را تغییر داد و مرغ را به اندازه تقاضا عرضه کرده و باقی به صورت منجمد در سردخانه ها باقی بماند.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی سمنان  اعلام کرد:  واسطه گرها هنوز از موقعیت فعلی سواستفاده می کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com