مرغ فروشان و عدم اجازه بررسی ترازوها

مرغ فروشان و عدم اجازه بررسی ترازوها

جلسه تعزیرات استان زنجان در حالی برگزار شد که بنا به گفته کارشناس مسئول استاندارد زنجان صنف فروشندگان گوشت اجازه نمی دهد ترازوهایشان بررسی شود و مجمع امور صنفی نیز در این خصوص با استاندارد استان زنجان همکاری نمی کند.
به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، معاون پشتیبانی استانداری زنجان بر لزوم برچسب استاندارد داشتن کلیه ترازوهای موجود در سطح مغازه ها و مراکز فروش استان تاکید کرد و گفت: همه ترازوهای استان زنجان برچسب کنترل داشته باشند.
حمید ارجمند که در حال حاضر به عنوان مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی استان زنجان نیز فعالیت دارد برای مطلع کردن شرکت کنندگان در جلسه و همچنین مشخص شدن فرایند کنونی در این خصوص با صابر کاظمی کارشناس مسئول اوزان و مقیاسهای صنعتی اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی استان زنجان تماس تلفنی گرفت که وی در این خصوص گفت: تاکنون تراوزی پنج اتحادیه طلا فروشان، مرغ و تخم مرغ فروشان، آهن فروشان، قنادان، قصابان، مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری گزارشی از اعمال قانون و نظارت و کنترل بر نازلها و ترازوها و شیرینی فروشیها و طلافروشی ها ارائه و از عدم تمکین مرغداران اظهار نارضایتی کرد.
صابر کاظمی با بیان اینکه از پنج صنف عنوان شده طلا فروشان، قنادان و بخش از آهن فروشان مبلغ و هزینه آزمون خود را پرداخت کرده اند، افزود: متاسفانه مرغ و ماهی فروشان و قصابان همکاری نکرده و هزینه آزمون خود را پرداخت نکردند.
وی با بیان اینک علیرغم مکاتبات فراوان صورت گرفته با مجمع امور صنفی تاکنون همکاری مطلوب در این خصوص صورت نگرفته است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 مورد مکاتبه با مجمع امور صنفی صورت گرفته همچنین مذاکرات حضوری با رئیس مجمع امور صنفی صورت گرفته تاکنون علیرغم تلاش و درخواست برای تعامل و همکاری تاکنون با اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی استان همکاری لازم را نداشتند.
کاظمی از ناموفق بودن طرح مصوب شده در کمیسون نظارت استان خبر داد که براساس آن هزینه آزمون و کبیراسیون توسط روسای اتحادیه ها هدایت شده و به انجام می رسانند.
کاظمی با انتقاد شدید از عدم تعامل مجمع امور صنفی در خصوص آزمون و مقیایس ترازوها افزود: علیرغم برگزاری جلسه با حضور نماینده تعزیرات و همچنین دو نفر از کارشناسان موسسه استاندار کشور و توجیه قانونی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان، وی اعلام کرد به هیچ وجه نمی تواند با اداره استاندارد همکاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در تاریخ 9 اسفندماه برای برسی ترازوها به اتحادیه مرغ و ماهی فروش مراجعه شد و وی از انجام آزمون ترازوها خودداری کرد افزود: حتی خود وی با تماس تلفنی با سایر اعضای تعاونی خواست همکاری در این خصوص با بارزسین نداشته باشند و این در کانال رسیدگی قضایی قرار گرفته است.
کارشناس مسوول اوزان و مقیاسهای صنعتی اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی استان زنجان همچنین از بازرسی و انجام آزمون بر روی نازل های جایگاههای سوخت در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: تا به امروز نازال های سوخت در کل شهر زنجان، ماهنشان، دندی و همچنین جاده و آزادراه زنجان - تبریز تا سرچم بررسی شده است.
کاظمی افزود: در این تعداد مرکز 255 مورد آزمون صورت گرفته که 20 درصد مورود و 80 درصد قبولی در این خصوص بوده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، لزوم توجه به بحث کیفیت را در زمینه تولیدات خواستار شد و گفت: نظارت بر کیفیت و همچنین روند عرضه تولیدات به عنوان یک اصل مهم باید توجه شود.
اباصلت سیاح با بیان اینکه نظارت بر روی تولید و توزیع محصولات وجود داشته باشد تاکید کرد: دولت با تمام توان در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان تلاش می کند و مدافع نظارت است و در این راستا از همه ابزارهای و توانایی خود استفاده خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از فرایند حاکم در خصوص گرانی برخی اقلام تولیدی نظارت دقیق و منسجم است ادامه داد: باید دو نرخی بودن در برخی موارد و تولیدات رفع شود و قیمت ثابت وو حساب شده در خصوص محصولات و تولیدات در بازار وجود داشته باشد.
سیاح با اشاره به اینکه در معرف متخلفین باید هوشیارانه عمل کرد افزود: باید فرایند کار به گونه ای باشد که کاسبان خوش انصاف و متدین که حقوق مردم را رعایت می کنند نیز به گونه ای خاص معرفی شوند.
سیاح در ادامه با بیان اینکه رویکرد دولت در سال 89 بر سه محور اشتغال، مسکن و کشاورزی است، توجه جدی مسئولان استان را به این سه بخش خواستار شد و گفت: استان زنجان دارای توانمندیهای مطلوب در زمینه کشاورزی است و توجه به این بخش موجب توسعه سایر بخشها خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به قابلیتهای کشاورزی استان زنجان ادامه داد: با توجه به سهم بالای استان زنجان در بخش کشاورزی می توان با برنامه ریزی مناسب در راستای توسعه اشتغال در استان زنجان به وسیله کشاورزی اقدام کرد.
در ادامه جلسه حمید صدری مدیر کل سازمان بازرگانی نیز به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: بحث نظارت و کنترل بازار به عنوان کار ذاتی سازمان در طول سال اعمال می شود اما این روند در ماههای پایانی سال بعلت بالا رفتن عرضه و خرید کالا با حساسیت و قوت بیشتر در قالب طرح نظارتی ویژه نوروزی اجرا می شود.
صدری اظهار امیدواری کرد که با توجه به قیمت مناسب عرضه کالا و استقبال همشهریان از نمایشگاه کاسپین در بازار نیز متاثر از این وضعیت مطلوب، تا 20 درصد کاهش قیمت را شاهد هستیم.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com